Startkamp

Hier vind je alles over jouw rol op Startkamp, meer algemene informatie nodig zoals paklijst, locaties enz klik dan hieronder.

Zelfvertrouwen weerbaarheidstraining

Een gemiddelde dag op Startkamp

Uiteraard is geen één dag gemiddeld wink

Hieronder vind je het schema voor alle dagen, het kan zijn dat het op jouw Startkamp allemaal net een beetje anders loopt, maar het geeft een eerste indruk, wel zo fijn!

Voor de blokkengevers

Geef jij club, spel of theater, dan vind je hiernaast het blokkendraaiboek en voor de clubcoaches het werkboek van de kinderen.

Ben jij algemeen begeleider dan hoef je dit niet voor te bereiden. Je wordt op de 1e dag van kamp voordat de kinderen komen, helemaal voorbereid op je mentorschap en je rol als algemeen begeleider.

Verhalenland

Tijdens verhalendland luisteren de kinderen naar de verteller die een het verhaal van Toy Story vertelt. In dit verhaal overkomt de hoofdpersonen van alles, er worden aan de kinderen vragen gesteld om ze alvast uit te dagen over emoties en gevoelens na te denken. De lastige situaties worden daarna in de club nabesproken.

weerbaarheidstrainingen

Club

Bij Club spreken de kinderen na wat ze in verhalenland hebben gehoord en gaan ze oefenen, zodat zij de hoofdpersoon kunnen helpen. Ze oefenen met gevoelens en lastige situaties. Deels door te praten, maar ook door te tekenen en te knutselen. Ze leren op Startkamp één theorie: de Stermometer.

Spel

Tijdens Spel gaan de kinderen spelenderwijs aan de slag met thema’s die tijdens Club aan bod zijn gekomen. De spelcoaches geven ieder aan de helft van de groep het blok Spel. Alles draait om samenwerken, plezier en spelvreugde. Centraal staat: hoe sta je sterk, hoe maak je oogcontact en hoe kom je over op de ander?

weerbaarheidstrainingen
zelfvertrouwen vergroten kinderen

Theater

Theater op Startkamp betekent dat je een keer een poppenkast geeft, een vet theaterstuk neerzet en 1x de groep voor je neus krijgt en met rollenspellen en beleving gaat leren.

Mentormoment

Mentormoment op kamp betekent vooral dat je de rol van mentor hebt voor de kinderen. Op de andere kampen ga je werken aan persoonlijke doelen, maar op Startkamp zijn ze daar net wat te jong voor. Wel klets je even bij en check je bij ze in of ze een fijne week hebben. Als ze er zin in hebben kunnen ze verhalen uitwisselen en herkenning vinden bij elkaar.

kamp voor zelfvertrouwen 9 t/m 12 jaar
zelfvertrouwen vergroten kinderen

Algemeen begeleider

Als algemeen begeleider ondersteun je de blokken-coaches en je bent mentor. Je meer voorbereiden op de rol als algemeen begeleider? Volg de training.