stagiair  gezocht

Stagiair gezocht

We zoeken een Masterstagiair (m/v) (ortho)pedagogiek / psychologie Kind en Jeugd

(Duur: 10 maanden, 24 uur per week)

Stichting De Ster is er voor…
Kinderen en jongeren tussen de 8 en 16 jaar die problemen hebben in de omgang met leeftijdsgenoten, zoals gepest of afgewezen worden, geen of weinig vrienden hebben, weinig ‘ruimte’ innemen of weinig of geen eigen mening geven, onvoldoende weerbaar zijn of grenzen van de ander niet aanvoelen en (sociaal) angstig of onhandig zijn in het contact.

‘Stichting De Ster is voor kinderen en jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken op het gebied van zelfvertrouwen en weerbaarheid.’

Hoe doen wij dit?
Tijdens unieke vakantiekampen staan plezier, sport en spel, theater en vriendschap centraal. Op een leuke, luchtige manier werkt een professioneel team van psychologen/(ortho)pedagogen, acteurs, bewegingsdeskundigen en allround begeleiders vanuit deze elementen aan het zelfvertrouwen, de sociale weerbaarheid en de assertiviteit van kinderen/jongeren, met direct effect en gericht op de langere termijn. Denk hierbij aan rollenspellen, sociale vaardigheidstrainingen, teamopdrachten, bewegingslessen en mentormomenten. Daarnaast wordt er ook veel plezier gemaakt tijdens traditionele kampactiviteiten zoals bijvoorbeeld een vossenjacht, avondspellen en een bonte avond.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een enthousiaste, positief ingestelde, flexibele doorzetter die het als een uitdaging ziet om als stagiaire een pedagogische bijdrage te leveren aan de leukste Stichting van Nederland!
Naast al deze te gekke persoonlijkheden, dien je in je Masterjaar van (ortho)pedagogiek / psychologie Kind en Keugd te zitten.

Wat worden je werkzaamheden?
- Telefonische screenings
- Afname van psychologische vragenlijsten ten behoeve van een deelname van een kind
  aan het kamp
- Intakegesprekken met ouders en kinderen bijwonen en voeren.
- Deelname aan het pedagogisch overleg naar aanleiding van de intake
- Het zoeken naar passende hulpverlening voor ouders en kind
- Helpen bij de uitvoering van de pedagogische programma’s tijdens de kampen
- Het individueel begeleiden van kinderen op kamp
- Het geven van sociale vaardigheidstrainingen onder begeleiding van een ervaren
  psycholoog/pedagoog
- Nazorg van het kamp in de vorm van advies
- Wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van de dienstverlening (eventueel te combineren met scriptie)

Arbeidsvoorwaarden
Vanaf februari 2018 hebben we weer stage plekken beschikbaar! De stage zal zijn van februari t/m oktober, 3 dagen per week met vaste dagen van maandag t/m vrijdag (en flexibel inzetbaar op een zaterdag) inclusief 3 weken kamp in de schoolvakanties (voor kampweken van de komende periode zie www.stichtingdester.nl).

Aankomende herfstvakantie draaien we onze laatste kampen van dit jaar. Omdat we merken dat ervaring met onze kampweken veel voordeel heeft bij je werkzaamheden op kantoor nodigen we je graag uit om in de herfstvakantie al met ons mee op kamp te gaan! Zo kun je de stichting alvast leren kennen en kun je al ervaring opdoen voorafgaand aan je stage. Bij interesse kun je je via de website opgeven of reageren op het mailadres hieronder.

Aanvullende informatie
Sollicitaties (motivatiebrief en cv) kunnen worden gemaild naar Merel Nederend - merel@stichtingdester.nl o.v.v. Sollicitatie Stageplek orthopedagogiek/psychologie. Sollicitatiebrieven kunnen tot uiterlijk 14 november 2018 gemaild worden. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de eerste week van december.

Voor meer informatie kun je kijken op www.stichtingdester.nl.
Je kunt ons ook telefonisch bereiken (020) 428 12 30.