Stagiaire (ortho)pedagogiek/psychologie Kind en Jeugd (Duur: 8 maanden, 24 uur per week)

Stichting de ster is er voor…
kinderen en jongeren tussen de 8 en 16 jaar die problemen hebben in de omgang met leeftijdsgenoten, zoals gepest of afgewezen worden, geen of weinig vrienden hebben, weinig ‘ruimte’ innemen of weinig of geen eigen mening geven, onvoldoende weerbaar zijn of grenzen van de ander niet aanvoelen en (sociaal) angstig of onhandig zijn in het contact.

‘Stichting de ster is voor kinderen en jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken op het gebied van zelfvertrouwen en weerbaarheid.’

We doen dit door middel van vakantiekampen
Tijdens deze unieke vakantiekampen staan plezier, sport, spel, theater en vriendschap centraal. Op een leuke, luchtige manier werkt een professioneel team van psychologen/(ortho)pedagogen, acteurs, bewegingsdeskundigen en allround begeleiders vanuit deze elementen aan het zelfvertrouwen, de sociale weerbaarheid en de assertiviteit van kinderen/jongeren, met direct effect en gericht op de langere termijn. Denk hierbij aan rollenspellen, sociale vaardigheidstrainingen, teamopdrachten, bewegingslessen en mentormomenten. Daarnaast wordt er ook veel plezier gemaakt tijdens vette kampactiviteiten zoals bv een vossenjacht, avondspellen en een bonte avond.

Wij zoeken een..
Ben je enthousiast, positief ingesteld, flexibel en een echte doorzetter en zie je het als een uitdaging om als stagiaire jouw bijdrage te leveren op pedagogisch gebied binnen een jonge leuke organisatie, dan zijn wij op zoek naar jou.

Werkzaamheden
- Telefonische screenings
- Afname van psychologische vragenlijsten ten behoeve van een deelname van een kind
  aan het kamp
- Intakegesprekken met ouders en kinderen bijwonen en voeren.
- Deelname aan het pedagogisch overleg naar aanleiding van de intake
- Het zoeken naar passende hulpverlening voor ouders en kind
- Helpen bij de uitvoering van de pedagogische programma’s tijdens de kampen
- Het individueel begeleiden van kinderen op kamp
- Het geven van sociale vaardigheidstrainingen onder begeleiding van een ervaren
  psycholoog/pedagoog
- Nazorg na het kamp in de vorm van advies
- Wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van de dienstverlening (eventueel te combineren met scriptie).
- Mogelijkheid voor diagnostiekaantekeningen

Arbeidsvoorwaarden
Vanaf 1 september 2018 hebben we weer stageplekken beschikbaar. De stage zal zijn van september t/m april zijn, 3 dagen per week met vaste dagen van maandag t/m vrijdag (en flexibel inzetbaar op een zaterdag) inclusief 2 weken kamp in de schoolvakanties (voor kampweken van de komende periode zie www.stichtingdester.nl). Aankomende zomervakantie draaien wij ook een aantal kampen. Omdat we merken dat ervaring met onze kampweken veel voordeel heeft bij je werkzaamheden op kantoor nodigen we je graag uit om in de zomervakantie al met ons mee op kamp te gaan! Zo kan je de stichting alvast leren kennen en kan je alvast wat ervaring opdoen voorafgaand aan je stage. Bij interesse kan je je via de website opgeven of reageren op het mailadres hieronder.

Aanvullende informatie
Sollicitaties (motivatiebrief en cv) kunnen worden gemaild naar Merel Nederend - merel@stichtingdester.nl o.v.v. Sollicitatie Stageplek orthopedagogiek/psychologie Sollicitatiebrieven kunnen tot uiterlijk  16 juli 2018 gemaild worden. De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 20 juli.

Voor meer informatie kun je kijken op www.stichtingdester.nl
Je kunt ons ook telefonisch bereiken (020) 428 12 30