stage-stichting-de-ster

Stagiair(e) vrijwilligerscoördinatie

Stichting De Ster helpt kinderen en jongeren al ruim 10 jaar met het ontwikkelen en verstevigen van een positief zelfbeeld. Tijdens verschillende vakantiekampen geven wij kinderen en jongeren (8 t/m 16 jaar) die beter willen leren omgaan met onzekerheid, pesten, vriendschap en voor jezelf opkomen, meer zelfvertrouwen. Op kamp zetten bevlogen vrijwilligers samen een onvergetelijke week neer waarin plezier centraal staat! In een veilige en leuke omgeving leren kinderen en jongeren van én met elkaar. Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam (UvA) blijkt dat de programma’s van Stichting De Ster een positieve uitwerking hebben op onzekere kinderen en jongeren op zowel korte als lange termijn.

Wij hebben vanaf het voorjaar 2018 een HBO/WO- stageplek beschikbaar op de afdeling vrijwilligerscoördinatie (voor een student CMV, Vrijetijdsmanagement of een andere relevante opleiding). We hebben een vrijwilligersbestand van ± 500 vrijwilligers, waarvan er jaarlijks zo’n 250 actief zijn bij De Ster.

Jij...
bent minimaal 21 jaar oud en hebt affiniteit met het werken met kinderen en jongeren. Je bent flexibel en een echte teamplayer, kunt goed zelfstandig werken en handelt oplossingsgericht en proactief. Het lijkt je gaaf om een week mee te gaan op kamp. Je bent een enthousiasteling die bij een relevante maatschappelijke organisatie wil werken. Je bent sociaal en empathisch en weet uiteenlopende vrijwilligersactiviteiten te organiseren en te begeleiden. Je communiceert in correct Nederlands. Studeert Culturele Maatschappelijke Vorming of een andere relevante opleiding. Jij bent onze nieuwe stagiair(e) bij Stichting De Ster!

Stagetaken
Je taken zullen onder andere bestaan uit:

• Werkzaamheden verrichten op het gebied van werving en selectie van vrijwilligers.
  • De daarbij behorende administratieve werkzaamheden (denk aan: online- en offline werving, contact onderhouden met vrijwilligers).
  • Organiseren van kennismakingsavonden en het voeren van kennismakingsgesprekken.
  • Organisatie van vrijwilligersactiviteiten en het betrekken en verbinden van vrijwilligers.
  • Vrijwilligers informeren en begeleiden in voorbereiding en uitvoering van de kampweken.
  • Evalueren van de kampweken en het functioneren van de vrijwilligers.
  • Logistieke en organisatorische werkzaamheden rondom de kampweken.
  • Ook zal je je bezighouden met relevante ontwikkelingen in het vrijwilligerswerk en de samenleving, die van belang zijn voor het vrijwilligerswerk binnen de stichting. Tevens vertaal je deze ontwikkelingen concreet naar de werkzaamheden van de stichting.

Stageperiode
Wij hebben van voorjaar 2018 (datum in overleg) t/m augustus 2018 een plaats beschikbaar voor minimaal 2 dagen per week. Dit is bij ons de aller gaafste (kamp-)periode waarin je veel kunt leren. We bieden je een onkostenvergoeding van €50,00 euro per maand.

Wat bieden we jou?

• Een mooie stageplaats ten midden van een klein, informeel, gepassioneerd team.
  • Ervaring opdoen in het werken met allerlei soorten vrijwilligers .
  • Je krijgt goede begeleiding, veel feedback en de mogelijkheid om aan je competenties te werken..
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan mooie ontwikkelingen binnen de organisatie.
  • Met als plus een onvergetelijke kampweek waarin je veel leert en bijdraagt aan de ontwikkeling van kinderen en jongeren.

Meer weten
Zie jij jezelf als onze nieuwe aanwinst?
Stuur je motivatiebrief en CV dan vóór 1 februari 2018 naar Esther (vrijwilligerscoördinator) via esther@stichtingdester.nl. Heb je vragen? Bel ons dan op 020-4281230 of mail naar Esther.