kinderpostzegelactie SterkID

Sterk ID dankzij Kinderpostzegels

Vanaf deze week komen weer kinderen langs de deur om kinderpostzegels te verkopen. Ook stichting de Ster wordt gesteund door de jaarlijkse kinderpostzegelactie. Specifiek is de steun bedoeld voor het SterkID kamp, waar kinderen die de overstap naar de brugklas maken, naar toe kunnen. Voor kinderen die een steuntje in de rug nodig hebben en in het dagelijks leven bijvoorbeeld gepest worden, is de overgang naar het hoger onderwijs een grote uitdaging. Tijdens een vakantieweek SterkID krijgen de kinderen naast een boel plezier een programma aangeboden waarin ze voorbereid worden op de nieuwe situaties die ze te wachten staan.

Dagelijks vertrekken de kinderen van de SterkID campus naar de SterkID school. Gedurende de lessen creëren acteurs allerlei typische lastige brugklassituaties; van een onverwachte overhoring en boze concierges tot een kind dat wordt gepest door klasgenoten. In de aansluitende workshops bespreken de kinderen onder leiding van de psychologen in kleine groepjes hoe je op verschillende manieren met deze situaties om kan gaan. Ook is er aandacht voor de lichaamshouding. Daarnaast formuleren kinderen persoonlijke doelen en werken ze samen om van elkaar te leren.

Geinteresseerd? In 2017 zijn er weer SterkID kampen. Schrijf je hier in.

- Door Chulah Berkowitz