we scoren een 8,7

We scoren een 8,7

Ouders van de kinderen die op meikamp mee zijn geweest, geven ons een gemiddelde van 8,7! We zijn erg trots op dit cijfer. Na elke kampenreeks vragen we ouders naar hún ervaring met de kampen. Heeft kamp aan hún verwachtingen voldaan? En we vragen hen om ons een cijfer te geven. Hieronder een selectie van de reacties die ouders ons gaven.

• Ieder kind dat niet helemaal lekker in zijn of haar vel zit of gepest wordt of met andere niet al te ernstige problemen kampt verdient naar mijn idee een vakantie met Stichting De Ster.

• Onze dochter heeft allereerst een geweldige kampweek gehad. We zagen haar voor het eerst vrolijk en actief meedoen in een groep (anders altijd aan de kant en toekijken). Na het kamp was ze veel meer gericht op contact met anderen. Verder heeft ze veel instrumenten gekregen om haar boosheid onder controle te krijgen. Ze past deze nu actief toe. We zijn echt heel blij met dit resultaat.

• Onze dochter heeft heel veel geleerd en is zowel door Sterkamp en Maankamp ontzettend gegroeid. Ze heeft meer controle over haar sociaal emotionele kanten en cognitieve vaardigheden zowel binnen als buiten het gezin. Vervolg kampen zouden we zeker graag doen.

• Nadat de kleine vermoeidheid van het maankamp was bijgeslapen konden wij als ouders pas echt goed merken wat voor bagage onze zoon weer heeft meegenomen vanuit het kamp!

• Helemaal super om te zien dat we iedere keer in kleine dingen ervaren dat hij zo veel geleerd heeft en in de praktijk kan brengen, het heeft hem weer enorm doen groeien, daar doen we het voor!

• Kids voelen zich veilig en blij op kamp.

• Een geweldige en sterke combinatie van een supervakantie week, en heel veel leren, oefenen, bespreken, en weer proberen. De leukste manier om dingen over jezelf en omgaan met anderen te leren in een onvergetelijke week, waar ze de rest van haar leven plezier van zal hebben.

• Door de positieve instelling van de medewerkers hebben de kinderen een topweek en komen er veel sterker uit.

• Uw kind gaat ervaren hoe fijn het kan zijn om contact te hebben met anderen.

• Een week kamp is voor een kind een geweldige ervaring! Dat zou ieder kind een keer moeten meemaken. Onze beide kinderen zijn één week mee geweest en vonden dit het leukste kamp wat ze ooit hebben meegemaakt. Bovendien hebben ze er heel veel geleerd en komen ze sterker terug!

• Onze dochter heeft een heerlijke week gehad en nu ze weer thuis is merken we dat ze steviger en weerbaarder is geworden. Dit was precies wat ze nodig had na een moeilijke start in de brugklas, waar ze erg onzeker door was geworden. Ik denk dat we door jullie kamp een heel stuk verder zijn gekomen en wil er liever niet aan denken hoe het nu met haar zou zijn als ze niet op kamp was geweest...

• Het team is vlot, leuk en gevarieerd en er wordt nagedacht wie het beste past als begeleider bij elk kind. Geen mentor, leraarnofnpsycholoog heeft Max zo precies goed kunnen beschrijven!
  • Onze dochter heeft ervaren dat ze erbij mocht horen en durfde zich kwetsbaar op te stellen. Voor haar een heel positieve ervaring.

• Onze zoon gaat makkelijker om met problemen waar hij tegenaan loopt. Staat open voor adviezen en zoekt zelf ook naar oplossingen (helpende gedachten).

• Beide kinderen zijn op kamp geweest bij Stichting de Ster en zijn zo enthousiast dat het voor herhaling vatbaar is. Ze staan sterker in hun schoenen. De persoonlijke doelen maken dat de kinderen zelf voelen dat ze groeien en het in eigen hand hebben. Er wordt met ze gewerkt en niet voor of over ze gepraat en geregeld. Het kampprogramma heeft zowel veel rust en plezier, dus juist vrolijke en geen oververmoeide kinderen weer mee naar huis.

• De kinderen worden uitstekend begeleid. Ze krijgen heel veel tools mee om thuis verder mee te kunnen. Ze mogen echt een weekje zichzelf zijn zonder de gebruikelijke (peer) pressure van buiten. Ze worden constant in het zonnetje gezet en hun zelfvertrouwen gaat een stuk omhoog. Behalve dit alles hebben ze het ook nog eens heel gezellig met elkaar.

• Onze zoon heeft twee keer deelgenomen aan de kamp en hij kwam beide keren blij terug.

• Mijn zoon heeft een fijne, opbouwende tijd gehad en tools meegekregen voor de dagelijkse uitdagingen. Hij past ze toe in het dagelijks leven en omdat ik als ouder inzichtelijke filmpjes heb gekregen met de dingen die de kinderen leerden, kan ik hem helpen met de tools wanneer hij stagneert. Het heeft rust gebracht in ons gezin. Het werkt goed.