-HERFSTKAMPEN UPDATE -

Beste ouder(s)/verzorger(s), beste vrijwilligers, hier volgt een update van de laatste ontwikkelingen rondom onze herfstkampen en corona.

Na de succesvolle zomer zijn we meteen overgegaan tot de organisatie van de vijf geplande herfstkampen. Waar we in de zomer het weer en het seizoen aan onze kant hadden, wordt dit in de herfst lastiger m.b.t. corona. Dit maakt dan ook dat we voor de herfst niet voldoende begeleiders (uitsluitend vrijwilligers) hebben en helaas genoodzaakt zijn Sterkamp 89 en Stay Strong 37 te annuleren.

Het tekort aan vrijwilligers heeft met het volgende te maken: we hebben in deze herfstvakantie twee kampen meer gepland dan in de voorgaande jaren. Normaliter valt de herfstvakantie in één week, maar dit jaar hebben de verschillende regio’s verschillende vakanties. Met vertrouwen dat we ruim genoeg vrijwilligers hebben om dit mogelijk te maken, hebben we er dus voor gekozen om in beide weken voor elke leeftijdsgroep een kamp aan te bieden. Echter, de situatie rondom het coronavirus (gezondheidsredenen of extra werk inhalen) maakt dat we uiteindelijk niet genoeg vrijwilligers hebben om alle geplande kampen mogelijk te maken. We balen hier uiteraard enorm van. Echter hebben ook vele vrijwilligers zich er enorm voor ingezet om toch mee te gaan. Daarom zijn we blij dat Startkamp 5, Sterkamp 90 en Stay Strong 38 gewoon door kunnen gaan. We zetten alles op alles om deze kampen goed te laten verlopen en onvergetelijk te maken voor zowel kinderen, ouders als begeleiders.

Hoe nu verder?
In de zomer hebben we gewerkt met een opgesteld brancheprotocol, aangepast aan onze situatie. Dit protocol houden we ook voor de herfst aan, waarbij we zowel vóór als op kamp extra streng zullen toezien dat iedereen zich aan de afspraken houdt. De zomer heeft  laten zien dat door het opgestelde protocol te volgen, we de veiligheid van onze deelnemers en vrijwilligers zo goed mogelijk kunnen bewerkstelligen, maar dat ook de kwaliteit, het plezier en het karakter van onze kampen gewaarborgd blijven.

Onze gezondheidscheck aan het begin van kamp, blijven we streng toepassen. Hierbij geldt voor alle deelnemers (kinderen/jongeren en leiding) dat ze klachtenvrij moeten zijn voor de start van het kamp. Indien er sprake is van een  negatieve coronatest uitslag, geldt ook dat iemand 24 uur klachtenvrij moet zijn om  deel te mogen nemen aan het kamp.
Ook basisschoolkinderen mogen alleen mee als ze klachtenvrij zijn- dit is anders dan het beleid op de scholen in Nederland. We zijn hier streng in omdat we de gezondheid van onze begeleiders willen waarborgen en het protocol zo is ingesteld dat begeleiding naar huis moet bij klachten en dat er geen vrijwillige tijdens kamp mogen invallen (i.v.m. de gesloten kampbubbel). Uiteraard willen we voorkomen dat leiding of kinderen tijdens kamp naar huis moeten gaan met ziekteverschijnselen.

Ten slotte: Op dit moment is het groen licht voor de doorgang van de drie kampen. We hebben voldoende leiding om de kampen door te laten gaan. Ook hebben we een reserve poule in het geval dat leiding niet mee kan i.v.m. klachten. Met al onze inzet zullen we ervoor zorgen dat het succesvolle kampen worden. Toch willen we alle deelnemers op wijzen dat we in onzekere tijden leven m.b.t. de ontwikkeling rondom het corona-virus. Dit maakt dan ook dat we niet weten hoe de situatie komende weken kan veranderen. Hierdoor is de doorgang van de kampen nooit gegarandeerd. We vragen om uw begrip hiervoor en hiermee rekening te houden. We raden ouders dan ook aan om dit met hun deelnemende kind te bespreken om eventuele teleurstelling te voorkomen.

We hopen uiteraard dat we drie fantastische herfstkampen kunnen neerzetten en we gaan er voor de volle 100% voor om de kinderen en jongeren de nodige ondersteuning en boost te kunnen geven! Een goede basis die extra belangrijk is in deze bijzondere tijd en de bijkomende sociale uitdagingen. Onze begeleiders en wij hebben onwijs veel zin in om de kinderen en jongeren en een impactvolle week te bezorgen!

Wat een kamp van De Ster voor je kind kan betekenen

Een kamp van Stichting De Ster is een onvergetelijke vakantieweek voor kinderen en jongeren. Er zijn zes verschillende kampen, voor diverse leeftijdsgroepen en met diverse thema’s. In een week vol positiviteit en leuke activiteiten gaan zij aan de slag met thema’s als zelfvertrouwen en vrienden maken. Voor pesten en gepest worden is op onze kampen bijzonder veel aandacht. Door de persoonlijke begeleiding en de positieve en veilige omgeving die een kamp van De Ster biedt, krijgen kinderen en jongeren de ruimte om te experimenteren met oplossingen en nieuw gedrag. Tijdens deze week leren en groeien ze.

Stichting De Ster is al 15 jaar expert op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling en organiseert vakantiekampen waar leren en plezier maken hand in hand gaan. De unieke aanpak van De Ster is wetenschappelijk bewezen effectief en vooral ontzettend leuk.

Ontdek hier wat de unieke kampen van De Ster nog meer voor je kind kunnen betekenen.

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl