Afterweekend: 9 t/m 12 jaar
Basisschool leeftijd

Een te gek vervolgkamp na Sterkamp waar je nóg meer leert!

Wat is het Afterweekend?

”Afterweekend is superleuk, ga lekker mee!”

Afterweekend is een te gek kamp voor kinderen tussen de 9 en de 12 jaar, die al eens op Sterkamp zijn geweest nog meer willen leren en oefenen. Afterweekend duurt 2 nachtjes (van vrijdag t/m zondag).

Wat ga je doen?

Op Afterweekend maken we vooral heel veel plezier samen, want een week op kamp is zó vet! Dit heb je al meegemaakt op Sterkamp, dus je weet eigenlijk al een beetje hoe kamp eruit ziet. Op het Afterweekend ga je verder met de dingen die je op Sterkamp hebt geleerd of je gaat juist aan de slag met een nieuwe lastige situatie. Net als op Sterkamp gaan we chillen, kletsen over de dingen die je moeilijk vindt of waar je mee zit en we oefenen met lastige situaties. Afterweekend lijkt dus erg op Sterkamp, maar is tegelijkertijd ook heel anders, met speciale Afterweekend onderdelen!

Tijdens dit kamp werk je aan dingen als vriendschap, gevoelens en opkomen voor jezelf. Je leert vaardigheden die je helpen in lastige situaties’. Dit kan van alles zijn! Bijvoorbeeld: je wordt snel boos of verdrietig, je vindt het spannend om op andere kinderen af te stappen, je bent onzeker over jezelf of je trekt je heel veel aan van wat anderen van je zouden kunnen denken. Met leeftijdsgenoten kun je het hierover hebben en elkaar helpen. Op Afterweekend gaan kinderen mee die ook tegen lastige situaties aanlopen en die kamp al kennen. Extra leuk!

Hoe ziet een dag op Afterweekend eruit?

De ene dag op Afterweekend is nog leuker dan de andere! Met maximaal 31 andere kinderen en maximaal 18 begeleiders ga je naar een hele toffe kamplocatie. Zodra je ouders/verzorgers je gebracht hebben, maken we eerst kennis met elkaar en check je waar je bed is.

Tijdens de eetmomenten (ontbijt, lunch, avondeten) zijn we altijd met de hele groep samen, de rest van het kamp ben je ook in kleinere groepjes. Elke dag heb je Club, Spel of Theater. Daarnaast krijg je een mentor. Dit is een begeleider die er 24 uur per dag voor je is en die jou extra gaat helpen met het werken aan je doelen. Samen met 1 of 2 andere kinderen vorm je een mentorgroep en helpen jullie elkaar in het mentormoment. Hieronder in het gele blok lees je meer over Club, Spel, Theater en het Mentormoment.

samen leren op Maankamp
werken aan zelfvertrouwen op Maankamp
sporten en lol maken op Maankamp

Club

Bij Club leer je praten over gedachten en gevoelens, onder begeleiding van een coach. Je leert op deze manier hoe je op verschillende manieren met lastige situaties omgaat. Dit doe je samen met een groepje en twee of drie begeleiders.

Spel

Tijdens spel ga je actief aan de slag met de dingen die je bij Club hebt geleerd. Je leert bijvoorbeeld samenwerken of om sterk te staan. En ‘hoe maak je oogcontact?’ en ‘hoe kom je over op de ander?’. Ook doe je veel spelletjes en oefeningen. Dit doe je samen met een groepje en twee of drie begeleiders.

Theater

In het Stertheater is het heel gezellig! Hier oefen je met lastige situaties in rollenspellen. De theatercoach helpt je hierbij. Je acteert bijvoorbeeld een situatie op het schoolplein of thuis. Dit doe je samen met een groepje en twee of drie begeleiders.

Mentormoment

Je krijgt op kamp je eigen mentor. Samen met 1 of 2 andere kinderen vormen jullie een mentorgroepje. Elke dag werk je samen met hen aan jouw persoonlijke doel, waarom je op kamp bent gegaan. Jullie kunnen elkaar tips geven of samen oefenen. Je mentor staat altijd voor je klaar!

Waar is het kamp?

Voor de kampen hebben wij locaties in het midden en oosten van Nederland. Dit zijn altijd groep accomodaties met goede voorzieningen (zoals veel buitenruimte, meerdere slaapzalen en veel groen) zodat jullie allemaal een fantastische week hebben! Na het intake gesprek hoor je naar welke toffe locatie je gaat.

Voor kamp

Uiteraard kennen wij jou al en ken jij ons al van Sterkamp en ben je al groot fan waardoor je megaveel zin hebt in het Afterkamp. Voor dit kamp bellen we even met je ouders om te horen hoe je Sterkamp vond en wat je nu graag zou willen leren.

Op kamp

Je telefoon blijft tijdens kamp lekker thuis zodat al jouw aandacht bij kamp kan zijn en zodat je ouders je niet kunnen lastig vallen tijdens kamp, hoe fijn is dat!

Na kamp

Ongeveer 6 weken na kamp kan je, als je ouders dit graag willen, nog een keer naar kantoor om met ons na te praten over hoe kamp was en wat je allemaal hebt geleerd en we kunnen je helpen met lastige situaties als je die nog hebt.

keten op Maankamp
leren om stevig in je schoenen te staan op Maankamp
Maankamp is een kamp voor jongeren