De STERK-formule

De Ster heeft een unieke formule ontwikkeld voor laagdrempelige hulp aan kinderen.

Het bijzondere van de aanpak van De Ster is de combinatie van leren en plezier. Tijdens de vakantie krijgen kinderen en jongeren de kans om dat wat zij leren direct in de praktijk te brengen. Ze ontmoeten kinderen die tegen dezelfde problemen aanlopen, Ze leren van elkaar en helpen elkaar met het bereiken van persoonlijke doelen. Er worden vriendschappen voor het leven gesloten!

STERK-formule:

Met de STERK-formule heeft De Ster een eigen aanpak aanpak ontwikkeld, bestaande uit:

1.     De intake
2.     Een geweldige vakantieweek met 28 uur coaching en begeleiding
3.     Follow-up

De intake

Voorafgaand aan ieder Sterkamp vindt een intake plaats. Na inschrijving ontvang je van ons een uitnodiging om samen met je kind langs te komen. Tijdens de intake worden er verschillende gesprekken gevoerd en wordt aan zowel de ouders als de kinderen gevraagd enkele psychologische vragenlijsten in te vullen. Natuurlijk is er alle gelegenheid om ook zelf vragen te stellen.
Na de intake wordt beoordeeld of de vakantie geschikt is voor het kind en hoe hij/zij tijdens de vakantie het best kan worden begeleid. Als je kind met ons meegaat op kamp ontvang je een persoonlijk rapport met de uitslagen van de vragenlijsten. Dit rapport geeft een indicatie van de ontwikkeling van je kind.

De vakantieweek

Naast alle gewone kampactiveiten krijgt u kind ook 28 uur coaching en specifieke begeleiding in in één week. Onze aanpak is gebaseerd op een aantal psychologische theorieën, praktische vaardigheden zoals emotieregulatie en sociale vaardigheden. Deze theorieën en vaardigheden zijn op een slimme manier verpakt in een leuk programma waarin onder andere sociale vaardigheidstrainingen, speltherapie, bewegingstherapie en individuele coaching op een speelse manier zijn opgenomen. De combinatie van plezier én het leren van nuttige vaardigheden maakt onze aanpak ijzerSTERK en uniek.

De Follow-up

Na ieder Sterkamp worden de kinderen en hun ouders uitgenodigd om langs te komen voor een persoonlijk gesprek met het pedagogenteam van De Ster. Tijdens dit gesprek wordt besproken wat het kind heeft geleerd en worden er gerichte handvatten aangereikt voor thuis.

De Sterpoli

Zowel ouders als kinderen kunnen met al hun vragen terecht bij ons online adviesbureau De Sterpoli. De Sterpoli is te bereiken via: sterpoli@stichtingdester.nl