Stagiaire (Ortho)Pedagogiek /Psychologie Kind en Jeugd gezocht

Duur 8 maanden. 24 uur per week

Stichting De Ster is er voor…
Kinderen en jongeren tussen de 7 en 17 jaar die moeilijkheden hebben in de omgang met leeftijdsgenoten, zoals gepest of afgewezen worden, geen of weinig vrienden hebben, zelf weinig ‘ruimte’ durven innemen of weinig of geen eigen mening geven, onvoldoende weerbaar zijn of grenzen van de ander niet aanvoelen en (sociaal) angstig of onhandig zijn in het contact.

‘Stichting De Ster is voor kinderen en jongeren die een steuntje in de rug kunnen gebruiken op het gebied van zelfvertrouwen en weerbaarheid.’

We doen dit doormiddel van vakantiekampen
Tijdens deze unieke vakantiekampen staan plezier, sport en spel, theater en vriendschap centraal. Op een leuke, luchtige manier werkt een professioneel team van psychologen/(ortho)pedagogen, acteurs, bewegingsdeskundigen en allround begeleiders vanuit deze elementen aan het zelfvertrouwen, de sociale weerbaarheid en de assertiviteit van kinderen/jongeren, met direct effect en gericht op de langere termijn. Denk hierbij aan rollenspellen, sociale vaardigheidstrainingen, teamopdrachten, bewegingslessen en mentormomenten. Daarnaast wordt er ook veel plezier gemaakt tijdens traditionele kampactiviteiten zoals bv een vossenjacht, avondspellen en een bonte avond.

Wij zoeken een..
Ben je enthousiast, positief ingesteld, flexibel en een echte doorzetter en zie je het als een uitdaging om als stagiaire jouw bijdrage te leveren op pedagogisch gebied binnen een jonge leuke organisatie, dan zijn wij op zoek naar jou.

Werkzaamheden
– Telefonische screenings
– Afname van psychologische vragenlijsten ten behoeve van een deelname van een kind aan het kamp
– Intakegesprekken met ouders en kinderen bijwonen en voeren.
– Deelname aan het pedagogisch overleg naar aanleiding van de intake
– Het zoeken naar passende hulpverlening voor ouders en kind
– Helpen bij de uitvoering van de pedagogische programma’s tijdens de kampen
– Het individueel begeleiden van kinderen op kamp
– Het geven van sociale vaardigheidstrainingen op kamp onder begeleiding van een ervaren Psycholoog/pedagoog
– Helpen bij de nazorg na het kamp in de vorm van advies

Arbeidsvoorwaarden
Vanaf februari 2020 hebben we 4 stageplekken beschikbaar. De stage zal zijn van februari t/m oktober, 3 dagen per week met vaste dagen van maandag t/m vrijdag (en flexibel inzetbaar op een zaterdag) inclusief 3 weken kamp in de schoolvakanties (voor kampweken van de komende periode zie www.stichtingdester.nl).

Aanvullende informatie
Sollicitaties (motivatiebrief en cv) kunnen worden gemaild naar Cleo Cohen – cleo@stichtingdester.nl o.v.v. Sollicitatie Stageplek orthopedagogiek/psychologie.

Voor meer informatie kun je kijken op www.stichtingdester.nl. Je kunt ons ook telefonisch bereiken (020) 428 12 30.

Wat Sterkamp voor je kind kan betekenen

Sterkamp is een onvergetelijke vakantieweek voor kinderen die op de basisschool zitten. In een week vol positiviteit en leuke activiteiten, gaan zij aan de slag met thema’s als zelfvertrouwen en vrienden maken. Voor pesten en gepest worden is op Sterkamp bijzonder veel aandacht. Door de persoonlijke begeleiding en de positieve en veilige omgeving die Sterkamp biedt, krijgen kinderen de ruimte om te experimenteren met oplossingen, om te leren en om te groeien.

Stichting De Ster is al 15 jaar expert op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling en organiseert kindervakanties waar leren en plezier maken hand in hand gaan. De unieke aanpak van De Ster is wetenschappelijk bewezen effectief en vooral ontzettend leuk.

Ontdek hier wat Sterkamp en de andere kampen van De Ster nog meer voor je kind kunnen betekenen.

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl