​De ins en outs voor als je meegaat als begeleider

Sluit je aan bij ons vrijwilligersteam

Ieder jaar zetten ruim 200 enthousiaste en kundige vrijwilligers zich met veel plezier in om kinderen en jongeren de vakantieweek van hun leven te geven. Samen zorgen zij ervoor dat ieder kind met een grote glimlach en een flinke dosis zelfvertrouwen het kamp verlaat.

Dit moet je weten

Data en locaties
Drie keer per jaar in de mei-, zomer- en herfstvakantie vinden de kampen van Stichting De Ster plaats in het midden van Nederland en rond de Veluwe. Door deze centrale ligging is het zowel voor de ouders en kinderen als voor de begeleiders van alle uithoeken van het land te bereizen.

Onze kampperiodes in 2019 zijn:
– de meivakantie (26 april t/m 3 mei),
– de zomervakantie (19 t/m 26 juli, 26 juli t/m 2 augustus, 2 t/m 9 augustus, 9 t/m 16 augustus en 15 t/m 19 augustus)
– de herfstvakantie (18 t/m 25 oktober)
Let op! Een kamp duurt voor de begeleiders van vrijdagavond t/m vrijdagavond dus de data op onze website zijn gericht op de kinderen en ouders (van zondagochtend t/m vrijdagochtend).

Training en voorbereiding
Twee zondagen voordat je op kamp gaat krijg je een korte presentatie met de laatste weetjes, ontmoet je alvast jouw begeleidersteam en volg je een training (als je een onderdeel zoals Club/Masterclass, Spel of Theater verzorgt). De zaterdag op kamp wordt je volledig klaargestoomd voor de zondagochtend als de kinderen komen en het feest kan beginnen!

Contract en VOG
Als je vrijwilliger wordt bij Stichting De Ster dan krijg je een vrijwilligerscontract waarin alle voorwaarden en gemaakte afspraken staan. Ook vragen we een (gratis) VOG voor je aan. Beide documenten zijn verplicht.

Vergoedingen
Je reiskosten naar de kamplocatie en de trainingsdag vergoeden wij. Verder krijg je voor je inzet op kamp bij De Ster geen financiële vergoeding. Maar je krijgt er wel een heleboel energie, plezier, voldoening en vrienden voor terug!

Vrijwilligersactiviteiten van De Ster
Voor en met onze vrijwilligers organiseren we van alles. Denk bijvoorbeeld aan een enerverende pubquiz, een gezellige picknick of een vette spelletjesavond. Bovendien sluiten we ieder jaar af met het legendarische eindfeest waarin alle vrijwilligers worden bedankt voor hun inzet het afgelopen jaar.

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl