Vrijwilligerswerk kamp

Wat doen de vrijwilligers van De Ster?

Ben jij onze nieuwe Ster-vrijwilliger!?

Ieder jaar zetten ruim 200 enthousiaste en kundige vrijwilligers zich met veel plezier in om kinderen en jongeren het kamp van hun leven te geven. Samen zorgen zij ervoor dat ieder kind met een grote glimlach en een flinke dosis zelfvertrouwen het kamp verlaat.

Dit moet je weten

Drie keer per jaar in de mei-, zomer- en herfstvakantie vinden de kampen van Stichting De Ster plaats in het midden van Nederland en rond de Veluwe. Door deze centrale ligging is het zowel voor de ouders en kinderen als voor de begeleiders van alle uithoeken van het land te bereizen.

Let op! De meeste kampweken duren voor de begeleiders van vrijdagavond t/m vrijdagavond (met als uitzondering Startkamp, deze is van woensdag t/m zondag). De data op onze website bij ‘kampen’ zijn voor de kinderen (van zondagochtend t/m vrijdagochtend).

Training en voorbereiding

Voordat jij op kamp gaat zullen wij jou helemaal voorbereiden. Naast de presentatie die je kan bekijken wanneer je bij ons komt kennismaken zijn er richting kamp ook trainingen te volgen. Ook de zaterdag op kamp is een voorbereidingsdag waarbij je volledig wordt klaargestoomd voor de zondagochtend als de kinderen komen en het feest kan beginnen!

Vergoedingen

Voor het vrijwilligerswerk op kamp vergoeden wij je reiskosten naar de kamplocatie en de trainingsdag. Verder krijg je voor je inzet op kamp bij De Ster geen financiële vergoeding. Maar je krijgt er wel een heleboel energie, plezier, voldoening en vrienden voor terug!

Contract en VOG

Als je vrijwilliger wordt bij Stichting De Ster dan krijg je een vrijwilligerscontract waarin alle voorwaarden en gemaakte afspraken staan. Ook vragen we een (gratis) VOG voor je aan. Beide documenten zijn verplicht.

Vrijwilligersactiviteiten van De Ster

Voor en met onze vrijwilligers organiseren we van alles. Denk bijvoorbeeld aan een fanatieke pubquiz, levend cluedo, een picknick of een vette spelletjesavond. Bovendien sluiten we ieder jaar af met het legendarische eindfeest waarin alle vrijwilligers worden bedankt voor hun inzet het afgelopen jaar.