Wij zijn hier

Iedereen heeft sociaal contact nodig, maar voor jongeren is dat cruciaal.

2. Wij zijn hier

Bedankt voor je aanmelding

Leuk, dat je je hebt aangemeld voor Wij zijn hier en dat je wilt aanschuiven aan onze digitale keukentafel. Hieronder vind je meer informatie en Je ontvangt ook een bevestigingsmail in je inbox. Niets ontvangen? Check dan ook even je spambox, hier komen onze mails soms in terecht.

Online groepsgesprekken

Je bent nu ingeschreven voor vier keer een online groepsgesprek. Dat is elke keer op dinsdagavond, met één van ons en met drie andere jongeren, om 19:30u. De sessies zijn telkens met hetzelfde groepje en het duurt een uur. We gaan een plekje voor je zoeken en we rekenen erop dat je er vier avonden bij bent. Leuk!

We gaan zo snel mogelijk starten, dus reken binnen nu en twee weken op de eerste informatie. Je krijgt in datzelfde mailtje ook een linkje voor het gesprek.

Dus nog even kort:

• Wanneer? Dinsdagavond
  • Hoe laat? 19:30u
  • Hoe vaak? 4x
  • Met wie? Met één van ons en met drie andere jongeren
  • Vanaf wanneer? Binnen nu en 2 weken laten we iets van ons horen
  • Hoe? Digitaal, je krijgt een linkje per e-mail

Veelgestelde vragen

Wanneer is het eerste gesprek?

Wanneer we de aanmelding binnen krijgen, delen we de jongeren in groepjes van maximaal 4 in. Als we een groepje hebben samengesteld en hier een begeleider bij hebben, sturen we direct de data van de gesprekken door. Deze data ontvangen de jongeren in hun mailbox binnen 2 weken na aanmelding. Niks ontvangen? Check dan even je spambox, hier kan onze mail soms in terecht komen.

Kost meedoen hieraan geld?

Nee, dit is helemaal gratis! Het kost alleen een investering in tijd voor de jongeren. Het is fijn dat als je je inschrijft je er ook alle 4 de avonden bij bent.

Is dit iets voor mij?

Heb je zin om even te kletsen met anderen mensen dan je ouders? Heb je zin om van andere leeftijdsgenoten verhalen te horen? Ben je benieuwd hoe anderen de lockdown ervaren? Of heb je zelf zin in wat meer contact en van je af te kletsen? Dan ben je meer dan welkom om mee te doen!

Krijgen mijn ouders/verzorgers te horen waar we over praten?

Voor jongeren onder de 16 jaar is het wettelijk verplicht dat ouders toestemming geven. Vandaar dat wij vragen om een e-mailadres van je ouders/verzorgers. Hier sturen we een e-mail naartoe om je ouders/verzogers algemene informatie te geven over Wij zijn hier. We geven ze daarna geen informatie over de gesprekken zelf, over wat jij vertelt, of je aanwezig bent enz. Dus alles wat je in de gesprekken vertelt, komt niet bij je ouders/verzorgers terecht.

Wat als ik niet alle dinsdagen kan?

Het is het allerleukst als je er alle dinsdagen bij kan zijn. De groepjes veranderen niet nadat je bent gestart. Dus als jij er een keer niet bij kan zijn, is het groepje kleiner. Dat is natuurlijk jammer maar de gesprekken kunnen dan wel gewoon doorgaan. Jij kan de keer daarna gewoon weer mee doen want je plekje blijft beschikbaar.

Via welk programma komen wij digitaal bij elkaar?

Dit gaat via Microsoft Teams.

Vragen? Neem contact op, we staan je graag te woord.

Stichting De Ster wordt gesteund door: