3. Brief van Jimmy

Bang om mijn stem te laten horen
Mijn problematiek was dat ik eigenlijk gewoon te weinig zelfvertrouwen had. Ik durfde niet echt in het openbaar mijn stem te laten horen. En het presenteren voor de klas toen die tijd, was helemaal een drama. Ik barstte in tranen uit als ik moest presenteren voor de klas. Ik was te bang om mijn stem te laten horen. En ik zat in een moeilijke periode. Mijn ouders waren gescheiden en dat was ook niet bevorderlijk voor mezelf. Toen heeft een lerares van mij in groep 7 mijn ouders erop gewezen dat ik met deze emotionele toestand en mijn zelfvertrouwen de middelbare school niet zou halen. Ze kwam met een folder van stichting De Ster en ben ik op Sterkamp meegegaan.

Mentorgesprekken
Wat ik me van het kamp herinner is dat alle begeleiding echt super aardig was. En wat ook hielp is dat ik niet de enige was met het probleem maar dat iedereen op het kamp met hetzelfde probleem zit. Je kunt er dus als een groep aan werken. Wat mij echt geholpen heeft, zijn de mentorgesprekken en ‘club’:  daar praat je over je problemen en probeert ze op een leuke manier op te lossen.

Het helpt me vandaag de dag nog
Tijdens de bonte avond heb ik mijn angsten overwonnen. Daar kun je toneelstukjes doen of wat je ook maar wilt doen voor de hele groep. Vooral bij maankamp heeft dat geholpen toen heb ik met mijn mentorgroepje waar ik op kamp  best hecht mee was een soort komisch toneelstukje gedaan. Dat heeft me echt geholpen voor de klas te durven staan. Dat helpt mij vandaag de dag nog. Ik durf gewoon te presenteren voor de klas en ik durf mijn stem te laten horen in de groep dus ik ben stichting De Ster echt dankbaar.