Over ons

Wij werken met super veel plezier voor de allermooiste Stichting van Nederland. Een omgeving waar plezier en vriendschap centraal staan.

Hoogtepunten van De Ster

Sinds de oprichting van De Ster in 2005 hebben we al vele hoogtepunten meegemaakt. In 2006 wint De Ster de Nationale Kinderkroon van Kinderpostzegels en wordt Sterkamp uitgekozen tot het beste project van 2006.

In 2008 is ook het Oranjefonds onder de indruk van de positieve effecten van kamp, en wordt de Stichting geselecteerd voor het Oranje groeiprogramma. De Ster krijgt een opleiding vanuit het Oranjefonds en McKinsey die gericht is op financiën, communicatie en professionalisering. Dit alles om de Ster nog succesvoller te kunnen laten worden.

In 2010 krijgt De Ster hooggeëerd bezoek: op eigen initiatief van prinses Maxima komt zij langs op een van onze kampen, uit nieuwsgierigheid naar onze positieve aanpak en om De Ster meer bekendheid te geven. In dit jaar winnen we dankzij de groei en de consequent bijzonder positieve resultaten een prijs van Univé.

In 2018 wordt het eerste Startkamp georganiseerd, voor de jongste doelgroep, 7 en 8 jarigen. Speciaal voor deze jonge doelgroep wordt weer een nieuw programma geschreven en kan De Ster met trots zeggen dat zij unieke, laagdrempelige hulp biedt aan kinderen van 7 tot 17 jaar!

Blog en Tips & Tricks

Hier vind je adviezen van onze experts, welke media ons heeft gevolgd de afgelopen jaren en tips en tricks over opvoeden

Kantoorteam

Het kantoorteam van De Ster helpt kinderen al sinds 2005 met het ontwikkelen en verstevigen van een positief zelfbeeld.

De Ster bestaat uit een klein, vast team bestaande uit psychologen en pedagogen, organisatietalenten, PR deskundigen, vrijwilligers coördinatoren en honderden vrijwilligers.

Vrijwilligers

Elke vakantieweek gaat er een zorgvuldig geselecteerde groep van 15 tot 18 gemotiveerde vrijwilligers mee. Deze groep bestaat uit pedagogen, psychologen, bewegingsdeskundigen, acteurs, allround begeleiders en koks. Samen zorgen zij ervoor dat ieder kind zoveel mogelijk uit de week kan halen. Elke begeleider is bevlogen, getalenteerd en altijd positief en enthousiast.  Uiteraard beschikt elke vrijwilliger over een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).

Bestuur en RvT

Het Bestuur en de Directie voeren de dagelijkse werkzaamheden uit en schrijven de plannen voor korte en lange termijn.
Deze plannen worden tijdens de 3 maandelijkse vergaderingen met de Raad van Toezicht getoetst en uitgebreid besproken.

Ook stellen de leden van de RvT hun netwerk ter beschikking aan De Ster. Bestuur en Raad van Toezicht zetten zich onbezoldigd in voor De Ster.

In de media

De Ster is sinds haar oprichting veel in de media geweest. Zo was De Ster te bewonderen in het Jeugdjournaal, de Telegraaf, Hart van Nederland, EenVandaag, Editie NL, RTL Late Night, Psychologie magazine en vele andere media.

Klik de link voor meer De Ster in de media.

Plezier, positiviteit, bewegen
en talent van het kind
staan altijd centraal.

Het ontstaan

Stichting De Ster is in het voorjaar van 2005 opgericht door drs. Fleur Termijtelen en drs. Lieve van Geldorp. Fleur en Lieve speelden al langer met het fantastische idee om onzekere kinderen een steuntje in de rug te bieden, in een omgeving waar plezier en vriendschap centraal staan. Zij waren ervan overtuigd dat kinderen het meeste leren in een positieve omgeving waarin zij zich veilig voelen en vooral heel veel plezier kunnen maken. Na het ontwikkelen van het pedagogische programma (in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam) was het in de herfstvakantie van 2005 eindelijk zover. De eerste twee Sterkampen konden van start gaan!

Een daverend succes

Ouders, kinderen en begeleiders waren het unaniem eens: de allereerste Sterkampen in de herfstvakantie van 2005 waren een daverend succes met opvallend positieve resultaten. In 2006 werden daarom niet alleen vijf nieuwe Sterkampen georganiseerd, maar werd ook het vervolgtraject Maankamp ontwikkeld dat zijn eerste twee edities beleefde. Inmiddels nemen er jaarlijks zo’n 400 kinderen deel aan de verschillende vakantieweken van Stichting De Ster en zijn de programma’s verfijnd aan de hand van ervaringen van alle duizenden kinderen, ouders en de wetenschappelijke onderzoeksresultaten.

De fondsen

Al sinds de oprichting in 2005 is Stichting De Ster enorm blij met de financiële steun die zij elk jaar weer van verschillende fondsen ontvangt. Sommige fondsen geven bijvoorbeeld 3 jaar achter elkaar een donatie, om daarna weer andere stichtingen te kunnen helpen. Ook zijn er fondsen die al sinds de oprichting elk jaar donaties verstrekken aan de stichting, zodat de projecten van Stichting De Ster optimaal uitgevoerd kunnen worden. Dankzij het vertrouwen, de adviezen en de financiële steun van al deze prachtige fondsen is De Ster in staat geweest te groeien en ervoor te zorgen dat er reeds duizenden kinderen mee zijn geweest op kamp.
Wilt u ook doneren? Mail dan naar fondsen@stichtingdester.nl.

VISIE

Angst is slechte raadgever We leven tegenwoordig in een maatschappij waarin kinderen met onzekere gevoelens minder ruimte hebben om zich te ontplooien dan kinderen die precies weten wat zij willen. Er is nauwelijks tijd om iets te verliezen, zo lijkt het. Je moet presteren, studeren, talent hebben, de beste zijn, opletten in de klas, etcetera. Daarvoor is het handig als je goed kunt leren, als je je goed kunt manifesteren in een groep en je vertrouwen hebt in je eigen kunnen. Voor een deel van de kinderen is zelfvertrouwen echter geen vanzelfsprekend gevoel. Vanuit onzekerheid en angst maakt men keuzes die vaak niet leiden tot een gelukkiger leven: angst is immers een slechte raadgever. Recht op zelfvertrouwen  ​De Ster vindt dat kinderen recht hebben op zelfvertrouwen. Want jong geleerd, is oud gedaan! Hoe mooi is het als we kinderen al op jonge leeftijd kunnen leren hoe zij het beste uit zichzelf naar boven kunnen halen? Onze kampen zorgen ervoor dat kinderen met hernieuwd zelfvertrouwen weer naar huis gaan. Op deze manier wil de Ster haar steentje bijdragen aan een wereld waarin meer mensen vol zelfvertrouwen rondlopen en gelukkig zijn.

MISSIE

Een thuis zijn
De Ster wil een thuis zijn voor kinderen die worstelen met hun onzekerheden. Een ideale thuisomgeving is een veilige, warme en plezierige plek waar je jezelf kunt zijn.  Met al je positieve en mooie kanten, maar ook je onzekerheden en je tekortkomingen. Die basisveiligheid creëren we door open-minded, liefdevol en betrouwbaar te zijn. Een beetje onzeker zijn is heer normaal. Maar als deze onzekerheid het dagelijks leven negatief beïnvloedt, dan is De Ster er om de kinderen tools te geven die zij voor de rest van hun leven kunnen toepassen.

Thuis op kamp
Onze missie is daarom om kinderen te helpen die in het dagelijks leven belemmerd worden door angsten en onzekerheden. We bieden deze kinderen hulp door ze in een veilige omgeving nieuwe manieren van handelen en denken aan te bieden die hen in staat stellen zelfverzekerd in het leven te staan.

Doelstelling: In het jaar 2027 heeft Stichting De Ster 10.000 kinderen geholpen om zich zelfverzekerder te voelen zodat ze in staat zijn het leven waar zij recht op hebben!

Word donateur

Stichting De Ster heeft voor al haar plannen en ambities natuurlijk geld nodig en is daarom altijd weer blij met de particuliere donaties die zij mag ontvangen. Steun de stichting ook en wordt donateur!

Stagiaires gezocht!

Wij zijn geregeld op zoek naar stagiaires. Wil jij ook bij de mooiste Stichting van Nederland komen werken? Neem dan snel contact met ons op: 020-4281230 of info@stichtingdester.nl.

Inschrijfformulier begeleider

Niet alle verplichte velden zijn ingevuld!

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl