Kamp is te duur voor ons,

wat kunnen we doen?

Boek je een kamp? Dan kom je eerst (kosteloos) op intake. Wanneer we samen besluiten dat kamp passend is volgt de betaling. Is kamp voor jullie te duur? De Ster kan hierin tegemoetkomen. Meer informatie vindt je op deze pagina. Mocht je nog vragen hebben mail dan naar finance@stichtingdester.nl

Via je Zorgverzekering

Als je een vergoeding wil aanvragen via je zorgverzekering, moet je even contact met ze opnemen. Veel kun je ook online vinden, maar het verschilt per verzekeraar. Sterkamp is in sommige gevallen opgenomen in de polisvoorwaarden. Je kan ook refereren aan ‘therapeutische vakantiekampen’. Als je in aanmerking komt voor een vergoeding, horen wij dat graag. Je krijgt van ons dan een aangepaste factuur. Je kunt bovenop deze vergoeding ook nog een tegemoetkoming van onze fondsen krijgen.

Via het NFK

Een jeugdhulpverlener, wijkteam, maatschappelijk werker, Leger des Heils of bijv. Stichting Leergeld kan een aanvraag voor jullie doen bij het Nationaal Fonds Kinderhulp (NFK). De vergoeding die zij geven ligt tussen de € 200,- en € 250,-. Je kunt als ouder niet zelf de aanvraag doen, dat moet via iemand die professioneel betrokken is bij het gezin. Meer informatie kun je vinden op hun website, klik hier.

Via een PGB

Heeft jouw kind recht op een persoonsgebonden budget (PGB)? Dan is vergoeding voor deelname aan kamp vanuit het PGB mogelijk.

Via onze Fondsen

Als Stichting hebben we het geluk dat er fondsen zijn die via ons, kinderen (en daarmee hun ouders) willen helpen. Deze fondsen kunnen (een deel van) de kosten voor een kamp op zich nemen indien dit nodig is.

Naast bovenstaande opties is het altijd mogelijk om in termijnen te betalen. Ook als je een gedeeltelijke tegemoetkoming hebt ontvangen. Hopelijk hebben we je met deze opties een stuk op weg geholpen. En als je nog vragen hebt of wanneer we je ergens bij kunnen helpen, bel of mail dan gerust.

De kampen van Stichting De Ster worden gesteund door

Dioraphte