Je kind op kamp

Wat fijn dat je kind met ons mee op kamp gaat! We gaan er een onvergetelijke, leerzame en impactvolle week van maken. Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt ter voorbereiding op kamp.

Voor kamp

Coronamaatregelen

Wij hanteren op kamp de door de overheid gestelde regels m.b.t. een coronabesmetting.

Positief getest voor aanvang kamp

Test jouw zoon/dochter positief voor kamp en moet hij/zij in isolatie dan vervalt deelname aan kamp.

Positief getest op kamp

Test jouw zoon/dochter positief op kamp dan moet hij/zij thuis in isolatie. Wij nemen dan contact met je op om je kind op te komen halen.

In beide gevallen is het helaas niet mogelijk om de aanmelding naar een volgend kamp te verplaatsen of inschrijfgeld retour te ontvangen. Wij adviseren je daarom dringend hiervoor een annuleringsverzekering af te sluiten.

Digitale ouderbijeenkomst

Voorafgaand aan de kampen zijn er digitale ouderbijeenkomsten. Hierin bespreken wij de belangrijkste informatie omtrent de kampen zoals bijvoorbeeld de aankomst en het vertrek, maar ook hoe een dag op kamp er uit ziet. De ouderbijeenkomsten vinden plaats in de weken voor kamp. Gaat jouw kind in de mei- of zomervakantie op kamp? Dan volgt die info hier vanzelf.

De ouderbijeenkomst voor Sterkamp 100 heeft plaatsgevonden op donderdag 6 oktober. Je kan de bijeenkomst via deze link terugkijken.

Wil je alvast meer weten over de andere kampen: onderstaand de tot nu toe gehouden bijeenkomsten en extra informatie:

Locatie en tijden

Richting kamp vind je hier de werkende links naar de diverse kampen met daar informatie over de aankomst- en vertrektijden en de adresgegevens van de locatie.

Klik op onderstaande link voor de aankomst- en vertrektijden en de adresgegevens van de locatie.

Paklijst & boodschappenlijst bij allergieën

Op kamp

Je titel komt hier

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Aankomst en vertrek

Aankomst

We willen je vragen met het volgende rekening te houden als je je kind komt brengen:

• Kom op tijd, we willen graag zo snel mogelijk starten met ons programma
  • Kom maximaal met 2 ouders/verzorgers
  • Laat huisdieren thuis
  • Ontbijt thuis, de eerste maaltijd op kamp is de lunch
  • Neem je paraplu mee, de ontvangst vindt buiten plaats

Afscheid nemen van je kind

Na het gezamenlijk welkom door de hoofden ontmoeten de kinderen hun mentor en mentorgroepje. Dit is het moment dat je afscheid kunt nemen van je kind.

Vertrek

• Kom maximaal met 2 ouders/verzorgers
  • Kom op tijd. Niet alleen heel fijn voor je kind, maar we hebben ook nog een gezamenlijke afsluiting waarna de locatie nog schoongemaakt moet worden voor de volgende groep.

Begeleiders

De begeleiding bestaat uit een enthousiaste groep vrijwilligers die allemaal door ons zijn gescreend en de juiste expertise in huis hebben om er voor jouw kind een onvergetelijke week van te maken.

Tijdens elk kamp bestaat de hoofdbegeleiding uit één Hoofd Coach en één Hoofd Organisatie. Uitsluitend voor noodgevallen zijn zij telefonisch bereikbaar, dit nummer ontvang je de dag voordat je kind op kamp gaat.

Je kunt ook altijd vragen stellen via: info@stichtingdester.nl.

Contact met je kind

Tijdens het kamp is het niet de bedoeling dat je contact hebt met je kind. Om het programma zo goed mogelijk te doen slagen, is het belangrijk om als groep op kamp één geheel te vormen. Dit werkt het beste als er zo min mogelijk signalen en prikkels van buitenaf komen. Mocht er tijdens het kamp onverhoopt iets met je kind zijn, dan nemen wij uiteraard zo snel mogelijk contact met je op. In geval van nood kun je altijd telefonisch contact opnemen met de hoofdbegeleiding of via info@stichtingdester.nl.

Heimwee

Ondanks dat de meeste kinderen/jongeren het kamp ervaren als één groot feest, komt het natuurlijk wel eens voor dat een kind last krijgt van heimwee. Op kamp willen wij hier zo goed mogelijk mee omgaan en je kind hierbij helpen. Het helpt als jij als ouder, voorafgaand aan het kamp, niet vertelt dat je kind ten alle tijden naar huis mag. Mocht het zo zijn dat de heimwee echt de overhand krijgt dan nemen wij uiteraard contact met je op en kijken we samen wat een goede oplossing is.

Medische hulp

In alle gevallen van medische aard nemen wij contact op met de huisarts. Om problemen of onduidelijkheden te voorkomen, hebben wij de medische gegevens via het medische formulier duidelijk in beeld. Indien nodig nemen wij uiteraard direct telefonisch contact met je op.

De Sterkamp shop

Tijdens het ophaalmoment is er voor de kinderen de mogelijkheid om een echte Sterkamp-trui en/of pet te kopen. De Sterkamp trui kost € 25,00 en de pet € 7,50.

Én we hebben nu ook een webwinkel waar je onze nieuwe collectie kunt kopen!

Na kamp

Follow up gesprek

Wij bieden je na kamp graag de mogelijkheid voor een follow up gesprek. Hierin blikken we terug op het kamp met jou en je kind. We bespreken de belangrijkste leerdoelen van je kind op kamp en welke ontwikkelingen wij hebben gezien. Uiteraard is er ook volop de gelegenheid om vragen te stellen en krijg je pedagogische tips over hoe je je kind optimaal kunt ondersteunen in zijn/haar ontwikkeling.

Voor de meeste kinderen is dit een leuk moment om herinneringen van kamp op te halen en te horen wat hij/zij geleerd heeft. Wij praten dus het liefst met jouw kind en niet ‘over jouw kind’. Maar we vertrouwen erop dat jij als ouder kunt inschatten of het voor jouw zoon of dochter wel of toch echt niet fijn is om erbij te zijn

De kosten voor dit na-traject zijn € 75,-.

Afspraak inplannen
Je kunt kiezen voor een online meeting, of een gesprek bij ons op kantoor. Het inplannen van de afspraak gaat via Calendly. Klik hiervoor op de link(s) bij het desbetreffende kamp.
Let op: je afspraak is pas definitief na betaling, de link om te betalen vind je in afspraakbevestiging.

Sterkamp 100

• online: 15, 16 en 22 november 2022 (reserveren niet meer mogelijk)

Heb je nog vragen neem dan gerust contact op met Josine Crolla via info@stichtingdester.nl.

Gevonden voorwerpen

Ben je iets kwijt geraakt op kamp? Neem dan contact op via info@stichtingdester.nl met een omschrijving of een foto van wat je kwijt bent. Als wij jouw ‘voorwerp’ hebben gevonden kunnen wij het toezenden (verzendkosten afhankelijk van de grootte van het pakket) of je kunt het op afspraak bij ons ophalen in Amsterdam.

Vragen? Neem contact op, we staan je graag te woord.

Stichting De Ster wordt gesteund door: