'Vriendschappen voor het leven!'

Supervette vakantiekampen voor kinderen en jongeren van 7 tot 23 jaar!
  2. Kinderen op kamp met De Ster

Hoi! Ga jij met ons mee op kamp?

Op kamp met de Ster, dan ga je vooral héél veel lol maken en veel gezelligheid beleven! Daarnaast gaan we samen werken aan de lastige situaties waar jij nu tegenaan loopt. Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld:

• Ben je weleens onzeker?
  • Vind jij het lastig om nieuwe vrienden te maken of om ze te behouden?
  • Ben jij snel verdrietig of boos en heb je hier last van?
  • Vind je het (te) spannend om nieuwe dingen te proberen?
  • Wil je beter voor jezelf leren opkomen?

Of heb je misschien een andere lastige situatie waar je graag mee wilt leren omgaan? Dan kan op kamp gaan met de Ster voor jou een geweldige oplossing zijn!

Op kamp met De Ster; hoe ziet dat er ongeveer uit?

Met een groep van maximaal 32 kinderen en 16-18 begeleiders ga je 6 dagen op kamp op een hele vette locatie ergens in Nederland! (Startkamp duurt 4 dagen.) Om te kijken of kamp echt goed bij jou past én jou kan helpen zal je van tevoren met iemand van De Ster een gesprek hebben. Als we samen denken dat jij op kamp een geweldige tijd gaat hebben, is je inschrijving rond. Voorafgaand aan kamp krijg je van ons alle informatie die je nodig hebt, denk bijv. aan wat je allemaal mee moet nemen en hoe laat je er moet zijn. Eenmaal op kamp hoor je wat we allemaal gaan doen. Hieronder vind je wat filmpjes over kamp.

Wat doe je tijdens kamp?

Naast alle activiteiten, zoals theater, spel, club, vette spellen, corfeesten (wat?) en lekker chillen, werk je op kamp aan je eigen opgestelde doelen. Daar oefen je veel mee. Omdat iedereen een doel heeft op kamp, kun je elkaar goed helpen. Dat is vaak heel chill! Je krijgt een eigen mentor, die je helpt met de dingen die jij graag wilt leren.

Kortom: op kamp gaan betekent een te gekke en gezellige week beleven, waarin je ook heel veel dingen leert! Ga je ook mee?

Er zijn zes verschillende kampen. Wil je meer weten?  Bekijk ze hier.

Club

Tijdens kamp bespreken we met elkaar allerlei lastige situaties. Je leert hoe je hiermee omgaat. Je vertelt wat je moeilijk vindt en anderen doen dat ook. Het is fijn te horen dat anderen met dezelfde problemen worstelen.

Spel

Je doet samen met de anderen toffe spellen, waar je stiekem ook wat van leert. Zo maak je plezier terwijl je aan je doelen werkt. Handig en leuk!

Theater

Op alle kampen is er ruimte voor theater. Verkleden, rollenspelen en oefenen met lastige situaties. Vind je dit spannend? Geen zorgen, je bent niet de enige! Wij zijn er om je te helpen.

Mentormoment

Je krijgt een eigen mentor. Samen met 1 of 2 andere kinderen zit je in een mentorgroep. Met hen werk je dagelijks aan je persoonlijke doel. Je geeft elkaar tips en oefent in rollenspelen. Zo leer je veel van elkaar, maar ook mét elkaar. Hartstikke gezellig.

Plezier!

We maken veel lol op onze kampen. Kijk maar naar de foto’s en filmpjes! We hebben deze foto’s en filmpjes speciaal online gezet zodat jij beter kunt bepalen of kamp iets voor jou is.

Vrienden maken

Vind je het spannend dat je nog niemand kent? Dat vinden anderen ook! We oefenen samen met nieuwe vrienden maken. En we kijken hoe je vrienden ‘houdt’, want dat is soms best moeilijk.

Hoe vonden anderen het op kamp?

Dit was gewoon het vetste wat ik ooit heb gedaan! Ik wou dat ik eerder had geweten van deze kampen, dan was ik naar alle kampen gegaan!

Karoly

16 jaar, Stay Strong

Ik wil Stichting De Ster heel erg bedanken voor het super leuke en leerzame kamp. Eigenlijk zouden
alle kinderen op zo’n kamp moeten gaan!

Max

11 jaar, Sterk ID

Ik vond het super leuk en ze proberen echt met iedereen rekening te houden. En wij waren met 31 kinderen, dus dat is best knap. De begeleiding is ook echt geweldig, ze zijn stoer, maar tegelijk lief. Heel fijn. Ik hoop dat ik volgend jaar weer mag.

Dennis

14 jaar, Stay Strong

Ik vond het echt super spannend om naar de middelbare te gaan. Maar ik heb op Sterk ID echt zoveel geleerd en weet zeker dat ik het daardoor nu zo fijn heb op school en dat ik zoveel vriendinnen heb (ook nog van kamp trouwens:).

Lies

12 jaar, Sterk ID