'Vriendschappen

Supervette vakantiekampen
voor kinderen en jongeren
van 7 tot 23 jaar!

Hoi! Ga jij met ons mee op kamp?

Op kamp maken we vooral héél veel lol en zorgen we voor veel gezelligheid! Daarnaast gaan we samen met jou aan de slag met lastige situaties waar jij tegenaan loopt. Dat kan van alles zijn:

•      Ben je weleens onzeker?
•      Vind jij het lastig om nieuwe vrienden te maken of om ze te behouden?
•      Ben jij heel snel verdrietig of boos en heb je hier last van?
•      Wil je juist beter voor jezelf leren opkomen?

Of heb je misschien een andere lastige situatie waar je graag mee wilt leren omgaan? Dan kan een kamp van Stichting De Ster voor jou een geweldige oplossing zijn!

Hoe ziet een kamp er ongeveer uit?
Met maximaal 31 andere kinderen en een groep begeleiders ga je 6 dagen op kamp (Startkamp duurt 4 dagen), op een hele vette locatie ergens in Nederland! Van tevoren ga je in gesprek met een medewerker van Stichting De Ster, om te kijken of kamp bij jou past en jou kan helpen. Welk kamp het beste bij jou past, bespreek je samen met de medewerker van De Ster. Als we samen denken dat jij op kamp een geweldige tijd gaat hebben, is je inschrijving rond en hoor je meer informatie over het kamp. Je krijgt dan voorafgaand aan kamp speciale post, met o.a. een paklijst en informatie over de locatie. Eenmaal op kamp hoor je wat we allemaal gaan doen. Je kunt hieronder filmpjes kijken over hoe het eruit ziet op kamp.

Wat doe je tijdens kamp?
Naast alle activiteiten, zoals theater, spel, club (zie onder voor meer info) vette spellen, activiteiten, Corfeesten (wat?) en lekker chillen, werk je op kamp aan je eigen opgestelde doelen. Daar oefen je veel mee. Omdat alle kinderen/ jongeren een doel hebben op kamp, kun je elkaar goed helpen. Dat is vaak heel chill! Je krijgt een eigen mentor, die je helpt met de dingen die jij graag wilt leren.

Kortom: op kamp gaan betekent een te gekke en gezellige week beleven, waarin je ook heel veel dingen leert! Ga je ook mee?
Er zijn zes verschillende kampen. Wil je meer weten?
Bekijk ze hier.

Kijk hieronder over onze kampen!

Club

Tijdens kamp bespreken we met elkaar allerlei lastige situaties. Je leert hoe je hiermee omgaat. Je vertelt wat je moeilijk vindt en anderen doen dat ook. Het is fijn te horen dat anderen met dezelfde problemen worstelen.

Spel

Je doet samen met de anderen toffe spellen, waar je stiekem ook wat van leert. Zo maak je plezier terwijl je aan je doelen werkt. Handig en leuk!

Theater

Op alle kampen is er ruimte voor theater. Verkleden, rollenspelen en oefenen met lastige situaties. Vind je dit spannend? Geen zorgen, je bent niet de enige! Wij zijn er om je te helpen.

Mentormoment

Je krijgt een eigen mentor. Samen met 1 of 2 andere kinderen zit je in een mentorgroep. Met hen werk je dagelijks aan je persoonlijke doel. Je geeft elkaar tips en oefent in rollenspelen. Zo leer je veel van elkaar, maar ook mét elkaar. Hartstikke gezellig.

Plezier!

We maken veel lol op onze kampen. Kijk maar naar de foto’s en filmpjes om daar een goed beeld van te krijgen. We hebben deze foto’s en filmpjes ook online gezet zodat jij beter kunt bepalen of kamp iets voor jou is.

Vrienden maken

Vind je het spannend dat je nog niemand kent? Dat vinden anderen ook! We oefenen samen met nieuwe vrienden maken. En we kijken hoe je vrienden ‘houdt’, want dat is soms best moeilijk.

Hoe vonden anderen het op kamp?

Welke kampen zijn er?

Startkamp

Als je 7 of 8 jaar bent

Maankamp

Als je na Sterkamp nog een keer mee wil op kamp (9 t/m 12 jaar)

Stay Strong

Als je op de middelbare school zit (12 t/m 16 jaar)

Sterkamp

Als je tussen de 8 en 12 jaar oud bent

Sterk ID

Als je naar de brugklas gaat

StarTrek

Als je jezelf wil leren kennen
(17 tot 23 jaar)

Wil jij ook een kussengevecht houden?

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl