- CORONA UPDATE -

Zoals te lezen in ons vorige nieuwsbericht, hebben wij vanwege de richtlijnen rondom het corona- virus moeten besluiten om de kampen in de meivakantie niet door te laten gaan en door te schuiven naar een geschikter moment. Uiteraard gaat de veiligheid en gezondheid van de kinderen, jongeren en onze vrijwilligers voor alles.

Net als vele andere organisaties in Nederland is Stichting De Ster getroffen door de genomen maatregelen. Desondanks zijn wij vol positiviteit en bezig met de voorbereidingen voor de vakantiekampen in de zomervakantie. Ons doel is om zoveel mogelijk kinderen en jongeren, juist nu, een steun in de rug te bieden als het gaat om zelfvertrouwen en weerbaarheid. Iets dat we al 15 jaar met grote passie doen.
Twee van de vier kampen die in de meivakantie zouden plaatsvinden, zijn inmiddels verplaatst naar de zomervakantie. Alle details hierover vindt u hier.

Momenteel werkt het gehele kantoorteam vanuit huis en de intakegesprekken vinden plaats via Zoom; een mooie oplossing in de huidige situatie. Ook is onze Sterpoli 2.0 extra actief in deze tijd, waarin we online Ster- coaching gesprekken aanbieden voor ouders en kinderen die hier behoefte aan hebben. Zie voor meer informatie over de Sterpoli deze link.

Indien de zomerkampen doorgang mogen vinden, zullen wij er als Stichting De Ster alles aan doen om de richtlijnen vanuit de overheid en het RIVM op te volgen. Welke dat zijn, zullen wij indien relevant, in updates op onze website bijhouden.

Momenteel staat onze social media (en website) bol van blogs, tips & tricks, leuke challenges voor thuis (voor ouders en kinderen!), oproepjes en positiviteit. Zo zorgen we er toch voor dat onze Stichting De Ster- vibes bij jullie in de woonkamer rondvliegen! We vinden het enorm leuk als jullie ons volgen via Instagram, Facebook en LinkedIn.

Als u vragen hebt, schroom dan niet te bellen (020-4281230) of te mailen naar info@stichtingdester.nl.

Met vriendelijke groet,
Ulrike Insam

Adjunct Directeur & Hoofd Pedagogiek

Wat een kamp van De Ster voor je kind kan betekenen

Een kamp van Stichting De Ster is een onvergetelijke vakantieweek voor kinderen en jongeren. Er zijn zes verschillende kampen, voor diverse leeftijdsgroepen en met diverse thema’s. In een week vol positiviteit en leuke activiteiten gaan zij aan de slag met thema’s als zelfvertrouwen en vrienden maken. Voor pesten en gepest worden is op onze kampen bijzonder veel aandacht. Door de persoonlijke begeleiding en de positieve en veilige omgeving die een kamp van De Ster biedt, krijgen kinderen en jongeren de ruimte om te experimenteren met oplossingen en nieuw gedrag. Tijdens deze week leren en groeien ze.

Stichting De Ster is al 15 jaar expert op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling en organiseert vakantiekampen waar leren en plezier maken hand in hand gaan. De unieke aanpak van De Ster is wetenschappelijk bewezen effectief en vooral ontzettend leuk.

Ontdek hier wat de unieke kampen van De Ster nog meer voor je kind kunnen betekenen.

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl