SterkID

Voor als je kind de overstap van de basisschool naar de brugklas maakt.

Gaat jouw kind na de zomervakantie naar de brugklas en ben je op zoek naar een weerbaarheidstraining, sociale vaardigheidstraining, cursus zelfvertrouwen of assertiviteitstraining voor je kind? Op kamp oefent jouw kind samen met andere kinderen spelenderwijs sociaal-emotionele vaardigheden met een focus op thema’s in de overgang naar de middelbare school. Hoe leer ik ‘nee’ zeggen, hoe maak ik vrienden of los ik lastige situaties op?  Met deze en andere vaardigheden oefent je kind op kamp! Dus gun jij jou kind;

• Meer zelfvertrouwen
    • Leren omgaan met emoties
    • En oefening met sociale vaardigheden

En dat bovendien tijdens een week vol gezelligheid?

SterkID - in het kort

Leeftijd: Kinderen tussen groep 8 en brugklas
Duur: 5 nachten (van zondag t/m vrijdag)

Kosten: € 695,-

Schrijf je kind in!

‘Dankzij SterkID heeft Maud meer zelfvertrouwen gekregen en begint zij vol goede moed aan de middelbare school!’

Waar werken we aan op SterkID?

Tijdens SterkID werkt je kind aan veel verschillende thema’s als: vriendschap, emoties (herkennen, benoemen en reguleren) en opkomen voor zichzelf. Ook komen onderwerpen als lichaamstaal, het kennen van je eigen kracht en assertiviteit aan bod. Het programma biedt structuur met ruimte voor plezier maken. Onze aanpak is gebaseerd op psychologische theorieën, praktische vaardigheden en sociale vaardigheidstrainingen.

Op kamp krijgt je kind pedagogische coaching en persoonlijke begeleiding. Je kind leert vaardigheden die hem of haar helpen in lastige situaties (zoals ‘Iemand wil geen vrienden met me worden’ of ‘Ik durf geen nee te zeggen als iemand met me wil afspreken terwijl ik daar geen zin in heb’). En krijgt tools voor de dagelijkse praktijk. Met leeftijdsgenoten doet je kind succeservaringen op, waardoor het zelfvertrouwen groeit. De combinatie van plezier én het leren van nuttige vaardigheden maakt onze aanpak bewezen effectief en uniek.

De theorieën en vaardigheden zijn op een slimme manier verpakt in een programma waarin de diverse onderdelen op een speelse manier zijn opgenomen.  Wij bieden de tools op drie manieren aan: door SterkID School, Workshop en Sta Sterk. Deze drie onderdelen komen elke dag terug. Daarnaast krijgt je zoon of dochter een mentor toegewezen.  Daardoor weet je kind waar hij of zij aan toe is. Dat creëert een gevoel van veiligheid.

Voor welke kinderen is SterkID?

Wij geven passende ondersteuning aan kinderen met:

• Sociale angst (teruggetrokken, verlegen en/of weinig ruimte innemen)
  • Pestervaringen
  • Moeite met aanvoelen van de grens van de ander en/of zelf plagen of pesten
  • Moeite in het aangaan/onderhouden van sociale contacten
  • Onvoldoende sociale weerbaarheid
  • Faalangst
  • Negatief zelfbeeld of laag gevoel van eigenwaarde
  • Moeite met omgaan met veranderingen

De onderdelen van kamp

SterkID School

Dagelijks vertrekt je kind naar de Sterk ID School. Daar creëren acteurs allerlei typische lastige brugklassituaties: van een onverwachte overhoring en boze conciërges tot gepest worden door klasgenoten.

Workshop

Aansluitend op de SterkID School zijn de workshops. Daar bespreekt je kind onder leiding van psychologen in kleine groepjes hoe je met de situaties op school omgaat. Ze oefenen daar verder mee.

Sta Sterk

Spelenderwijs gaat je kind met bewegingsdeskundigen aan de slag. Alles draait om samenwerken, plezier en spelvreugde. Centraal tijdens Sta Sterk staat: hoe sta je sterk, hoe maak je oogcontact en hoe kom je over op de ander? Ook oefenen ze met samenwerken. Je kind wordt sterker en weerbaarder.

Mentormoment

Je kind krijgt een eigen mentor. Samen met 1 of 2 andere kinderen vormt je zoon of dochter een mentorgroep. Met hen werkt je kind dagelijks aan zijn of haar persoonlijke doel. Ze geven elkaar tips en oefenen in rollenspelen. Zo leert je kind veel van, maar ook mét een ander.

Wanneer zijn de kampen?

Sterk ID – 17 t/m 22 juli
Sterk ID – 14 t/m 19 aug

Wat kost SterkID?

De kosten voor SterkID bedragen eenmalig € 695. Dit is inclusief de intake en het vakantiekamp (incl. accommodatie, eten/drinken, sport-/spelmaterialen en activiteiten).

Tijdens ons kamp krijgt je kind 23 uur persoonlijke coaching, sociale vaardigheids- en weerbaarheidstrainingen en opvoedkundige begeleiding van een pedagoog of psycholoog. Ter vergelijk: bij een reguliere therapeut betaal je omgerekend 23 x € 90 (gemiddeld uurtarief) = € 2070. Je bent bij Stichting De Ster voor therapie dus voordeliger uit. De vruchten die je kind tot slot plukt van een gezellige, effectieve vakantieweek met gelijkgestemden is uiteraard onbetaalbaar!

We kunnen deze voordelige prijs bieden door de beschikbaarheid van onze fondsen. Daarmee dekken we het verschil in daadwerkelijke kosten en datgene wat je als ouder/verzorger betaalt.

Praktische informatie

Na het intakegesprek ontvangen jullie een nformatiemail met een linkje naar de site. Hier kan je richting kamp alle informatie op vinden die je nodig hebt (o.a. de locatiegegevens en de paklijst).

Je brengt jouw kind op de zondagochtend naar SterkID en haalt hem/haar de vrijdagochtend weer op. Details leest u te zijner tijd in de mail.

Zo’n 6 weken na de kampweek is er een mogelijkheid  tot een natraject coaching gesprek. We bespreken de belangrijkste leerdoelen en persoonlijke ontwikkeling van je kind. Daarnaast krijg je pedagogische tips hoe je je kind optimaal ondersteunt in de toekomst. Indien gewenst kan jouw zoon/dochter bij het gesprek aanwezig zijn. Je kind blikt terug op de kamptijd en kan vragen stellen over lastige situaties in de thuis- of schoolsituatie. De kosten voor deze extra service bedragen € 75,-

Hoe weet ik of dit geschikt is voor mijn kind?

Je schrijft je kind online vrijblijvend in. Na de inschrijving bellen wij je zo snel mogelijk (binnen uiterlijk 14 werkdagen). In dit telefonische gesprek maken we samen een eerste inschatting of onze kampen passen bij je kind. Zo ja, dan kom je met je kind bij ons langs op kantoor. Tijdens deze afspraak voeren we gesprekken met je kind én met jou. Jullie vullen los van elkaar psychologische vragenlijsten in. Daar zit een pedagoog bij aan wie je vragen kunt stellen.

Uit de intake blijkt of een kamp past bij je kind en wat voor begeleiding tijdens de kamptijd nodig is. Als je zoon of dochter met ons meegaat ontvang je een persoonlijk rapport met de uitslagen van de vragenlijsten, zoals besproken tijdens de intake.

‘Wat zeg ik op Instagram?
Waarom voel ik me onzeker?’​

Inschrijformulier 2022

Wat leuk dat je wilt inschrijven voor één van onze kampen!

Voorafgaand aan ieder kamp (behalve StarTrek) vindt er een intakegesprek plaats. Dit gesprek is met jou én je kind samen. Het vindt plaats bij ons op kantoor in Amsterdam en duurt ca. 45 minuten. Na inschrijving nemen wij binnen 14 dagen contact met je op om het intakegesprek in te plannen. Blijkt na dit gesprek dat het kamp toch niet passend is voor je kind dan zijn er geen kosten aan verbonden. Pas na het gesprek en jouw toestemming is de inschrijving definitief.

Ik geef mijn kind op voor

Vink de onderstaande vakjes aan:

Vragen? Neem contact op, we staan je graag te woord.

Stichting De Ster wordt gesteund door: