3. 5 vragen aan Aniek

Moeder Aniek over haar dochter Merel

1.Wat was de reden dat je je kind hebt aangemeld?

We hebben onze dochter aangemeld omdat ze al een langere periode regelmatig gepest werd, door verschillende groepjes kinderen. We hadden het idee dat het zeker ook aan haar gedrag zou kunnen liggen en vonden een kamp een heel goed idee (en zij gelukkig ook). Geen betere combinatie dan levenslessen en spelend leren.

2. Hoe keek je kind er zelf naar deelname aan het kamp?

Ze vond ieder kamp keer op keer een feestje! Ze is nergens bang voor, dus ging heel stoer iedere keer met heel veel zin op kamp.

3. Hoe kwam je kind terug van het kamp?

Dolenthousiast, heel veel wijzer op het gebied van hoe het tussen mensen gaat (of kan gaan) en hoe daarmee om te gaan. Echt waanzinnig om dat bij je kind te zien. Heel knap. Maar vooral de lol voerde altijd de boventoon. Nu ik erover denk, misschien had ze wel meer lol en gezelligheid met de begeleiding, dan met de andere kinderen.

4. Heeft er een verandering in haar gedrag plaatsgevonden?

Gedragsverandering is lastig voor ons vast te stellen, want de problemen spelen nooit als wij erbij zijn. Maar ze vertelde dat ze dingen veel beter begreep, ze kon ook inzien dat ze misschien zelf ook niet altijd even handig was geweest en wilde sommige dingen anders doen/gaan uitproberen.

5. Wat zou jij tegen je kind willen zeggen?

“Lieve schat, ik vind je een heldin! Ik ken niemand die zo stoer z’n problemen aangepakt heeft en er keer op keer mee aan de slag is gegaan als jij. Je bent zo wijs, zo lief, zo geestig, zo vrolijk, zo creatief en inventief en zo waanzinnig gaaf! Ik ben de gelukkigste moeder op de hele wereld met jou als dochter. Ik hou van je.”