2. Nieuws
  3. De zomerkampen gaan door!

We hebben goed nieuws! De Ster kiest ervoor om de zomerkampen door te laten gaan!

We praten dan over Startkamp, Sterkamp, Maankamp en SterkID. Het is nog niet duidelijk of Stay Strong (ivm de leeftijd van de deelnemers) doorgang kan vinden. We zijn in overleg met het RIVM, het Outbreak Management Team (OMT) en andere organisaties in onze branche om de mogelijkheden te onderzoeken. We hopen binnenkort ook hier meer duidelijkheid in te kunnen geven.

Rekening houdend met de maatregelen vanuit de overheid en het waarborgen van ‘social distancing’ gaan we de kinderen en jongeren een onvergetelijke week geven! We zijn ervan overtuigd dat juist nu kinderen en jongeren ons heel hard nodig hebben. De kinderen hebben een uitzonderlijke tijd achter de rug, die van invloed is op hun sociaal-emotionele ontwikkeling. De impact die we kunnen maken is nu waarschijnlijk groter is dan ooit.
Natuurlijk onder voorbehoud dat het goed gaat met de cijfers omtrent het coronavirus en we geen tegenbericht krijgen van de overheid, zullen er in ieder geval 8 kampen plaatsvinden deze zomer.

We hebben de afgelopen weken de mogelijkheden voor een ‘corona-proof kamp’ grondig onderzocht. We passen onze programma’s en draaiboeken momenteel dusdanig aan dat wij aan de maatregelen van de overheid voldoen w.b.t. ‘social distancing’ en om bovenal de gezondheid en veiligheid van de kinderen en vrijwilligers te kunnen waarborgen. Zoals u zich wel kunt voorstellen zullen de kampen niet helemaal gaan zoals we ze normaal gesproken uitvoeren.

Wat als de kampen toch niet door kunnen gaan?
Indien de kampen niet doorgaan, denken wij met u over een oplossing. Tevens kijken we naar alternatieve activiteiten voor uw kinderen of een kamp op een ander moment. Echter: uw geld terugkrijgen is altijd een optie. Reserveer daarom gauw een plek voor een kamp!

Indien u uw kind al heeft ingeschreven voor een van onze kampen, houden we u per mail op de hoogte. Houd ook onze website in de gaten voor nieuwe informatie en ontwikkelingen.

We hebben er ontzettend veel zin in en kunnen niet wachten om weer op kamp te gaan!

Met vriendelijke groet,

namens het kantoorteam van Stichting De Ster

Ulrike Insam,
Directeur a.i.

blank

Wat een kamp van De Ster voor je kind kan betekenen

Een kamp van Stichting De Ster is een onvergetelijke vakantieweek voor kinderen en jongeren. Er zijn zes verschillende kampen, voor diverse leeftijdsgroepen en met diverse thema’s. In een week vol positiviteit en leuke activiteiten gaan zij aan de slag met thema’s als zelfvertrouwen en vrienden maken. Voor pesten en gepest worden is op onze kampen bijzonder veel aandacht. Door de persoonlijke begeleiding en de positieve en veilige omgeving die een kamp van De Ster biedt, krijgen kinderen en jongeren de ruimte om te experimenteren met oplossingen en nieuw gedrag. Tijdens deze week leren en groeien ze.

Stichting De Ster is al 15 jaar expert op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling en organiseert vakantiekampen waar leren en plezier maken hand in hand gaan. De unieke aanpak van De Ster is wetenschappelijk bewezen effectief en vooral ontzettend leuk.

Ontdek hier wat de unieke kampen van De Ster nog meer voor je kind kunnen betekenen.

Laat je inspireren door nog meer tips

5 vragen aan Laurens

5 vragen aan Aniek
Even voorstellen: Steven Pont
5 vragen aan
Brief van Jimmy
Stuur gepeste kind en pester samen op kamp

Vragen? Neem contact op, we staan je graag te woord.

Stichting De Ster wordt gesteund door:

[logocarousel id="7301"]