De Ster op TV

De afgelopen jaren verwelkomden we cameraploegen, influencers en zelfs leden van het Koninklijk Huis op kamp. Hieronder vind je een overzicht van Stichting De Ster in TV-uitzendingen.

RTL Late Night – YouTuber Furtjuh op Stay Strong – 2017

YouTuber Rutger Vink alias Furtjuh, bezocht een Stay Strong kamp en vertelde erover in RTL Late Night. Dit deed hij samen met Simone, deelneemster aan de kampen van De Ster. Jongeren van 13 t/m 17 jaar gaan mee op Stay Strong kamp om te werken aan hun zelfvertrouwen. Ze krijgen les in o.a. script schrijven, produceren en acteren. Rutger Vink kwam een dag langs om de kinderen te helpen bij het maken van een film over ‘buitensluiten’ en om met hem te praten over onzekerheid, cyberpesten en over buitensluiten in het algemeen.

Recordpoging Corfeesten @ Rollende Keukens, Amsterdam

In 2017 deden we een wereldrecordpoging afwassen, omdat afwassen bij ons op kamp (Corfeest geheten) een van de allerleukste dingen is om te doen (ja echt!). Hart van Nederland was erbij en filmde het, maar dit filmpje is niet meer beschikbaar. Daarom hieronder een kleine zelf gefilmde impressie!

NOS Jeugdjournaal 2016 – ‘Kinderen oefenen voor de brugklas’

jorick over Sterk ID Stichting De Ster

In de zomer van 2016 kwam het NOS Jeugdjournaal langs op Sterk ID, het kamp voor kids die naar de brugklas gaan. In dit leuke filmpje zie je wat Sterk ID is en vertellen de kinderen zelf waarom ze mee op kamp gingen.

School TV 2015 – ‘Wat kun je tegen pesten doen?’

klokhuis pesten stichting de ster

Deze aflevering van School TV Weekjournaal gaat over pesten en wat je hier tegen kunt doen. Vanaf 7:00 min zie je beelden van Sterkamp, waar wordt gefilmd wat we o.a. bij Theater doen.

SamSam – ‘Ravi op Sterkamp’ – 2015

In 2015 kwam SamSam Magazine (platform voor wereldwijze kinderen) filmen op Sterkamp en volgde Sterkamper Ravi.

NOS Jeugdjournaal 2014 – ‘Kinderen op kamp over zelfvertrouwen’

thijmen over zelfvertrouwen door kamp van Stichting De Ster

In 2014 kwam het NOS Jeugdjournaal langs op Sterkamp, het kamp voor kinderen tussen de 9 en 12 jaar oud. In dit filmpje vertellen enkele Sterkampers op kamp wat ze aan het kamp hebben en wat ze allemaal doen!

Prinses Maxima op Sterkamp in 2010

In 2010 kwam Prinses Maxima langs op Maankamp 13 in Nunspeet. Hart van Nederland en Blauw Bloed waren hierbij en maakte mooie video’s. Ook al is het even geleden, we delen deze met trots! Lees via deze link ook een krantenartikel van De Stentor over Prinses Maxima’s bezoek.

NOS Jeugdjournaal 2017, in gesprek met Stichting De Ster (geen beelden van onze kampen)

Het Jeugdjournaal kwam op het kantoor van Stichting De Ster langs om Kind- en Jeugdpsycholoog Merel Nederend vragen te stellen over de begeleiding op kinderkampen (let op: het kamp in dit filmpje is geen kamp van Stichting De Ster, maar een brugklas kamp van een school).