3. Even voorstellen: Steven Pont
ambassadeur Stichting De Ster Steven Pont

Ontmoet onze nieuwe ambassadeur: Steven Pont

Steven Pont is oud onderwijzer, ontwikkelingspsycholoog, systeemtherapeut, mediator en auteur. Hij schrijft o.a. vaste bijdragen over het opvoeden van kinderen in Psychologie Magazine, Ouders van Nu en het vakblad van de Kinderopvang. Ook heeft hij verschillende boeken op zijn naam staan, waaronder twee kinderboeken.

1. Wat is voor jou de beweegreden om je als ambassadeur te binden aan Stichting De Ster?

Ieder mens heeft recht op een veilige omgeving en ieder kind daarmee ook! Voor sommige kinderen is dat dagelijkse praktijk, voor andere kinderen moet dat wat meer worden georganiseerd. En dat is precies van Stichting de Ster doet. Ze maken vanuit veiligheid met de kinderen een mooie reis naar vertrouwen. En vanuit dat vertrouwen groeit vervolgens hun zelfvertrouwen. En dat laatste is precies wat we onze kinderen willen geven. Waarom? Omdat zelfvertrouwen je weer een stukje makkelijker naar geluk leidt…

2. Wat kan een vakantiekamp betekenen voor een kind respectievelijk jongere?

We halen ons zelfvertrouwen uit onze ervaringen en dan met name onze ervaringen met andere mensen. Stichting de Ster zorgt voor die andere mensen en zorgt daarmee voor een omgeving waarin kinderen kunnen groeien. En het mooiste is, vaak zonder dat ze het zichzelf echt helemaal bewust zijn.

3. Jij bent zelf in het verleden regelmatig mee geweest als begeleider op vakantiekampen toen je in het buitenland woonde. Wat is een herinnering die jou is bijgebleven?

Niets verbroedert en verzustert zo snel als samen op kamp te gaan. Levenslange vriendschappen worden binnen twee dagen gesloten. De intensiteit is altijd enorm en het is vooral die sfeer die ik me zo goed herinner. En dat is ook de reden dat ik vind dat elk kind het verdient om -al is het maar één keer in je leven op kamp te gaan!