Zoek jij vrijwilligerswerk met kinderen?

Vrijwilligers van De Ster geven kinderen en jongeren een extra steuntje in de rug op onze te gekke kampen!

De kampen van Stichting De Ster

Tijdens onze vakantiekampen helpen wij kinderen en jongeren (van 7 t/m 16 jaar) met het ontwikkelen en verstevigen van een positief zelfbeeld. Het betreft kinderen en jongeren die beter willen leren omgaan met onzekerheid, pesten en vriendschap. Tijdens diverse kamp activiteiten leren de deelnemers heel veel over zichzelf, krijgen meer handvatten voor een steviger zelfbeeld en experimenteren met nieuw gedrag. Hierdoor worden ze weerbaarder en zelfverzekerder en dat allemaal tijdens een week vol plezier en positiviteit!

Vrijwilligerswerk met kinderen bij de leukste stichting van Nederland!

Vrijwilligers zijn het hart van onze organisatie. Jaarlijks zetten ruim 200 vrijwilligers zich met heel veel plezier in om kinderen en jongeren de week van hun leven te geven. Zij steken met  liefde hun tijd en energie in het positief ondersteunen van deze doelgroep. De teams bestaan dan ook uit een mix van enthousiaste, getalenteerde en bevlogen mensen. Zij laten een brede variatie zien van achtergrond, opleiding, leeftijd, introvert, extravert, ervaren en nieuw.

Wil jij ook een week vol positiviteit, vreugdedansjes en feest meemaken en de kinderen een stapje verder helpen? Meld je dan aan als vrijwilliger of lees verder!

“Het geeft zoveel voldoening om kinderen, in maar een week tijd, te zien ontpoppen van onzekere ‘grijze muisjes’ tot uitbundige en voor zichzelf opkomende sterren!”

Wat houdt dit in?

Je begeleidt met een enthousiast, jong en gezellig team een groep kinderen of jongeren op kamp. Afhankelijk van jouw achtergrond en ervaring kun je mee als coach, theatercoach, spelcoach, regisseur of algemeen begeleider. Elk kamp heeft zijn eigen vaste programma, dat zich er theoretisch, maar vooral praktisch, op richt dat de kinderen of jongeren gaan experimenteren met nieuw gedrag en gaan oefenen met lastige situaties uit hun dagelijks leven. Daarnaast kent ons programma een breed scala aan kampactiviteiten (Bonte Avond, Corfeesten, stoelendans, spellen) en een grote dosis positiviteit. Als begeleider ondersteun je ook bij deze praktische zaken zoals het klaarzetten van de activiteiten, opruimen en schoonmaken van de ruimtes, helpen in de keuken etc. Alles om er samen met je begeleidersteam ervoor te zorgen dat de kinderen in een veilige bubbel een fantastische week ervaren en met een flinke dosis zelfvertrouwen het kamp verlaten!

Wil je kinderen en jongeren de week van hun leven geven?

Alle begeleiders die met ons meegaan op kamp zijn tussen de 21 en 40 jaar oud. Meer weten? Check onze
veelgestelde vragen.

Vrijwilliger worden bij de Ster?

Meld je je aan? Wij bellen je eerst en nodigen je dan op een kennismakingsdag uit.

Dit vonden andere vrijwilligers..

Hoe word ik vrijwilliger bij De Ster?

wat doen vrijwilligers op kamp?

Wat doen wij op kamp?

Wat is onze werkwijze? Welke rollen kunnen de vrijwilligers hebben? En hoe zien de teams er op kamp uit?

praktische info voor vrijwilligers

Praktische informatie

Wanneer zijn de kampen en hoe bereid ik me voor? Lees hier alle praktische informatie!

interesse in vrijwilliger worden?

Ja, ik wil mee op kamp!

Wij breiden onze teams graag uit met enthousiaste, bevlogen mensen. Schrijf je hier in en we nemen contact met je op!

Johan

‘Met dit kamp kun je het leven van jongeren voor de rest van hun leven een beetje mooier maken. De kinderen zitten in hun dagelijkse leven niet lekker in hun vel, maar kunnen hier een week lang stralen als een bouwlamp! Ik heb ook ongelofelijk veel over mezelf geleerd deze week. Bizar! ‘

Nelleke

‘Een kamp van Stichting de Ster begeleiden is een van de mooiste dingen die je in jouw vakantie kunt doen. Een week lang heel hard werken, heel veel lol maken, jezelf weer even kind voelen en tientallen kinderen en jongeren de week van hun leven geven. Iets dat ze voor de rest van hun leven bij zich dragen. Wat wil je nog meer?’

Roel

‘Naast dat het extreem veel voldoening geeft, leer je enorm veel. Over jezelf, over samenwerking, over mensen activeren rondom één doel, over wat positiviteit doet met jongeren en ouderen, over waar je allemaal nog meer goed in bent enzovoorts. Het is een mooie oefen- en speeltuin voor alles wat je altijd al eens wilde doen maar nooit durfde.’

Inge

‘Je gaat er met volle energie in en komt er met misschien zelfs meer positieve energie weer uit’.

Veelgestelde vragen

Hoe word ik vrijwilliger?

Ben je enthousiast geworden? Te gek! Meld je dan aan via het inschrijfformulier. Een van onze vrijwilligerscoördinatoren neemt contact met je op. Als je binnen ons profiel past, word je uitgenodigd voor een van de kennismakingsmiddagen bij ons op kantoor. Hier maak je kennis met De Ster en krijg je meer informatie over wat het betekent om vrijwilliger bij ons te zijn. Daarna krijg je een kennismakingsgesprek met één van ons waarin we jou graag willen leren kennen. Als zowel wij als jij enthousiast zijn, stemmen we met jou af wanneer je meegaat op een kamp.

Hoe word je als vrijwilliger voorbereid op kamp?

Voordat jij op kamp gaat zullen wij jou helemaal voorbereiden. Naast de informatie die je krijgt op de kennismakingsmiddag volg je een training. Ook de zaterdag op kamp is een voorbereidingsdag met alle begeleiders waarbij je volledig wordt klaargestoomd voor de zondagochtend wanneer de kinderen komen en het feest kan beginnen!

Mijn studie of werk heeft niets met kinderen te maken. Kan ik evengoed mee op kamp?

Jazeker! Hoewel het vrijwilligerswerk met kinderen is, is de groep vrijwilligers bij de Ster heel divers en werkzaam in allerlei sectoren. Meegaan op kamp kan voor iedereen een prachtige ervaring zijn. Enthousiasme, persoonlijkheid en affiniteit met de doelgroep zijn drie belangrijke factoren voor ons. Ervaring met de doelgroep ofwel pedagogiek is dus niet nodig!

Krijg ik een vergoeding?

Je reiskosten naar de kamplocatie en de trainingsdag vergoeden wij. Verder krijg je voor je inzet op kamp bij De Ster geen financiële vergoeding. Maar je krijgt er wel een heleboel energie, plezier, voldoening en vrienden voor terug!

Wat doet Stichting De Ster nog meer voor haar vrijwilligers?

Voor en met onze vrijwilligers organiseren we van alles. Denk bijvoorbeeld aan een enerverende pubquiz, een gezellige picknick of een vette spelletjesavond! Bovendien sluiten we ieder jaar af met het legendarische eindfeest waarin alle vrijwilligers worden bedankt voor hun inzet het afgelopen jaar.