‘Vriendschappen voor het leven!’

‘Ben nog nooit zo trots op mezelf geweest’

Stichting De Ster is sinds 2004 expert in het vergroten van zelfvertrouwen en het positief ondersteunen van sociaal-emotionele ontwikkeling bij kinderen in de leeftijd van 7 tot 17 jaar.

Nieuws

Het laatste nieuws over Stichting de Ster, onze fantastische kampen en uiteraard de corona-maatregelen.

Onze kampen

Schrijf je kind nu in voor een onvergetelijke week.

Kinderen/jongeren

Is kamp iets voor mij? En wat gebeurt er allemaal op kamp?

Ouders

Past kamp bij mijn kind? Wat kan ik ervan verwachten?

Vrijwilligers

Wil jij kinderen graag het juiste steuntje in de rug geven? Word dan vrijwilliger!

Professionals

Hoe verwijs ik door? Wat voor kampen zijn er?
Welke methodieken gebruiken jullie?

Waar we het voor doen, waar we trots op zijn en wie er bij ons werken.

Blog, tips & tricks

Je maandelijkse dosis (opvoed-) tips van onze experts.

Kampen voor kinderen en jongeren

Niet alleen de leukste kampen, maar ook de meest leerzame! Een kamp zonder ouders, maar met professionele reisleiding en enthousiaste vrijwilligers, dat is een kamp van Stichting De Ster. Bij De Ster vind je kampen voor kinderen en jongeren in de leeftijd van 7 tot en met 23 jaar. Doordat je samen met leeftijdsgenootjes op kamp bent, maak je al snel nieuwe vrienden en heb je een fantastische tijd.

Onze kampen zitten vol met bijzondere activiteiten, zowel in groepsverband als individueel. Er is alle tijd voor sport, lol maken en er ontstaan vriendschappen die na het kamp blijven bestaan. Onze begeleiders helpen kinderen en jongeren met thema’s als zelfvertrouwen, faalangst, voor jezelf opkomen en pesten.

Lol maken en leren op kamp

Er wordt op kamp zo veel mogelijk lol gemaakt want je leert pas als je het naar je zin hebt en je je veilig voelt in de groep. Dus daar ligt de focus op. De kampbegeleiders zorgen voor die veilige en fijne omgeving. Daardoor is er genoeg ruimte voor jouw kind om te experimenteren met nieuwe vaardigheden en oplossingen. Onze kampen sluiten goed aan bij de sociaal emotionele methodes die op school worden gebruikt. Denk hierbij aan de Kanjertraining, Leefstijl, Rots en Water etc. Een voordeel hiervan is dat de kinderen en jongeren hetgeen ze op kamp leren, nog beter kunnen toepassen op school en in hun dagelijks leven.

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Vragen? Neem contact op, we staan je graag te woord.

Stichting De Ster wordt gesteund door: