Stay Strong: 12 t/m 16 jaar (middelbare school)

Je maakt je eigen film en leert veel over jezelf!

"Het kamp helpt je om sterker te worden. Je kunt over iedere situatie goed praten. Je leert er heel veel!"

Wat is Stay Strong?

Stay Strong is een kamp voor jongeren van 12 t/m 16 jaar, met een filmthema! Het kamp duurt 6 dagen en 5 nachten (van zondag t/m vrijdag). Je gaat op Stay Strong als je op de middelbare school zit en meer wil leren over jezelf en lastige situaties.
In het filmpje hieronder neemt razende reporter Eline je mee op een Stay Strong kamp!

Wat ga je doen?

Tijdens Stay Strong ga je aan de slag met echte puberthema’s, zoals:
• Wie ben ik?
• Zelfvertrouwen
• Omgaan met schooldruk
• Omgaan met groepsdruk
• Opkomen voor jezelf
• Grenzen aangeven
• Andermans grenzen leren herkennen
• Omgaan met social media
• Vrienden maken en behouden
• Omgaan met ruzies
• Omgaan met pesten/plagen

Op Stay Strong leer je vaardigheden die je helpen in zulke lastige situaties. Met leeftijdsgenoten kun je het hierover hebben en elkaar helpen. Op Stay Strong gaan jongeren mee die misschien wel dezelfde lastige situaties hebben als jij. Je bent dus niet alleen!

Hoe ziet een dag op Stay Strong eruit?

De dagen op Stay Strong zijn leuk, afwisselend en met een vol programma. Met maximaal 31 andere jongeren en maximaal 18 begeleiders ga je naar een hele toffe kamplocatie. Zodra je ouders/verzorgers je gebracht hebben, maken we eerst kennis met elkaar, krijg je een rondleiding over de locatie en check je waar je bed is. Tijdens de eetmomenten (ontbijt, lunch, avondeten) zijn we altijd met de hele groep samen. De rest van het kamp ben je vooral in kleinere groepjes bezig.

Het laatste waar je tijdens de vakantie waarschijnlijk aan moet denken is ‘leren’. Daarom hebben wij het ‘leren’ op Stay Strong in een filmjasje gestoken; veel leuker! Onder begeleiding van regisseurs maak je in groepjes een eigen film. Elke dag komen sociale vaardigheidsthema’s aan bod. Dit gebeurt elke dag in vaste onderdelen: Masterclass, Write the script, Acting Studio en Visagie/ Dressing Room. Maar we zorgen ook voor voldoende ‘chilltijd’. Daardoor is er ruimte om nieuwe vrienden te maken, van alles samen te bespreken en van elkaar te leren.

Je krijgt ook een mentor toegewezen. Dit is een begeleider die er 24 uur per dag voor jou is. Samen met 1 of 2 andere jongeren vorm je een mentorgroep. Je werkt met hen elke dag aan persoonlijke doelen tijdens een mentormoment.
Jullie eigen gemaakte film gaat natuurlijk in première! Op de laatste avond loop je over de rode loper, neem je plaats en geniet je van je eigen film en die van de andere groepen. Dit sluiten we natuurlijk af met een vette afterparty! De film ontvang je na afloop van het kamp digitaal.

Masterclass

Tijdens Masterclass bekijk je in kleine groepjes met de anderen deelnemers filmfragmenten over situaties waar je op jouw leeftijd last van kan hebben. Je bespreekt op welke manieren je met dit soort situaties omgaat en je leert hoe je dat in de praktijk kunt brengen.

Write the script

Na Masterclass onderzoek je hoe deze thema’s terug kunnen komen in de film die je met je  groepje maakt. Je schrijft met je groep een script en maakt een bijbehorend storyboard.

Acting studio

In de Acting studio werk je aan lichaamshouding, oogcontact, stemgebruik, expressie en presentatietechnieken. Dat zorgt voor een goede voorbereiding op de rol in de film en is ook nog eens onwijs handig na kamp!

Visagie

De beauty experts, grimeurs en stylisten staan klaar bij de dressing room en visagie salon om je om te toveren tot een echte filmster!

Mentormoment

Je krijgt een eigen mentor. Samen met 1 of 2 andere jongeren vorm je een mentorgroep. Met hen werk je dagelijks aan je persoonlijke doelen. Jullie geven elkaar tips en oefenen in rollenspelen. Zo leer je veel van, maar ook mét elkaar.

Waar is het kamp?

Veldstudiecentrum – Hei en Boeicop
De Stay Strong kampen vinden plaats in Hei en Boeicop bij het Veldstudiecentrum. Dit is gelegen achter een oude boerderij en heeft maar liefst vier gebouwen waar we eten, slapen, douchen, activiteiten doen, chillen, filmen en feesten! Er zijn slaapkamers aanwezig met stapelbedden. Je slaapt met  een aantal jongeren in een kamer. Daarnaast kan er buiten veel gechilld worden aan picknicktafels, lopen er schapen in de wei, is er een levensgroot schaakbord, een pingpongtafel en ruimte genoeg om bijv. te voetballen of basketballen.

www.natuurkampen.nl/accommodaties/hei-boeicop/

Voor kamp

Voor kamp kom je met je ouders bij ons op kantoor. Jij gaat op de laptop vragenlijsten invullen over jezelf, zodat wij jou beter kunnen leren kennen en je gaat met iemand kletsen over jezelf en over het kamp. Je ouders gaan in een andere kamer ook met iemand praten over jou en of kamp wat voor jou zou kunnen zijn. Als we klaar zijn besluiten we met elkaar of kamp voor jou fijn gaat zijn of dat we hier nog even samen over moeten nadenken.

Op kamp

Je telefoon neem je mee op kamp, maar blijft, op 1 dag na, lekker bij de leiding, zodat jouw aandacht bij kamp kan zijn. De ene dag waar je je telefoon wel mag hebben, zal er een speciaal programma zijn over omgaan met online contact, app-groepen, verantwoord internetgebruik en online pesten.

Na kamp

Ongeveer 6 weken na kamp kom je nog een keer naar kantoor om met ons na te praten over hoe kamp was en wat je allemaal hebt geleerd en we kunnen je nog helpen met lastige situaties als je die nog hebt.

Data Stay Strong

Stay Strong 39

2 mei t/m 7 mei 2021

(vol, u komt op de wachtlijst)

Staystrong 40

8 augustus t/m 13 augustus 2021

Staystrong 41

15 augustus t/m 20 augustus 2021

Staystrong 42

17 oktober t/m 22 oktober 2021

Locatie:
Veldstudiecentrum Hei en Boeicop in Hei en Boeicop

Inschrijfformulier

Selecteer een kamp om de beschikbare datums te zien.
Gegevens ouders en/of verzorgers
Gegevens kind
Niet alle verplichte velden zijn ingevuld!

Vragen? Neem contact met ons op!