-HERFSTKAMPEN UPDATE -

Beste ouder(s)/verzorger(s), beste vrijwilligers, met zijn allen hebben we gisteren in spanning de persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge gevolgd.

De maatregelen zijn landelijk weer duidelijk aangescherpt. Echter is het op dit moment nog niet duidelijk welke invloed de maatregelen hebben op de doorgang van onze herfstkampen. Er is sprake van veel uitzonderingen (met name voor jeugd en de maatschappelijke sector), de vraag is of onze vakantiekampen hieronder vallen.

Op dit moment heeft De Ster deze vraag bij de gemeenten neergelegd waarin de kampen plaats zullen vinden. Zij zullen uitsluitsel geven over de doorgang van onze kampen. Uit onze ervaring in de zomer blijkt namelijk dat als we ons aan het opgestelde kamp protocol houden, wij de gezondheid van de deelnemers en vrijwilligers kunnen waarborgen. Tevens vinden wij het van groot maatschappelijk belang voor onze kinderen en jongeren dat onze kampen door kunnen gaan. Ook onze branchevereniging is daarom op dit moment aan het kijken wat ze hierin voor ons kunnen betekenen.

We streven ernaar om zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen en zullen nieuwe informatie, zodra we deze hebben, op onze website met jullie delen. Op dit moment gaan wij nog steeds ervan uit dat onze kampen door kunnen gaan. Het kantoorpersoneel en onze vrijwilligers zijn dan ook met 100% inzet en motivatie bezig met de organisatie van een impactvolle en onvergetelijke vakantieweek voor de kinderen en jongeren. We zijn er namelijk van overtuigd dat de kinderen en jongeren juist in deze gekke tijd een extra boost nodig hebben in hun zelfvertrouwen; een steuntje in de rug zodat ze met nog meer vertrouwen deze corona-periode en de toekomst tegemoet kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,
ook namens het team van Stichting De Ster

Ulrike Insam
Directeur a.i.

Wat een kamp van De Ster voor je kind kan betekenen

Een kamp van Stichting De Ster is een onvergetelijke vakantieweek voor kinderen en jongeren. Er zijn zes verschillende kampen, voor diverse leeftijdsgroepen en met diverse thema’s. In een week vol positiviteit en leuke activiteiten gaan zij aan de slag met thema’s als zelfvertrouwen en vrienden maken. Voor pesten en gepest worden is op onze kampen bijzonder veel aandacht. Door de persoonlijke begeleiding en de positieve en veilige omgeving die een kamp van De Ster biedt, krijgen kinderen en jongeren de ruimte om te experimenteren met oplossingen en nieuw gedrag. Tijdens deze week leren en groeien ze.

Stichting De Ster is al 15 jaar expert op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling en organiseert vakantiekampen waar leren en plezier maken hand in hand gaan. De unieke aanpak van De Ster is wetenschappelijk bewezen effectief en vooral ontzettend leuk.

Ontdek hier wat de unieke kampen van De Ster nog meer voor je kind kunnen betekenen.

Vragen? Neem contact met ons op via 020-4281230 of info@stichtingdester.nl