Vrijwilligers

Elke vakantieweek gaat er een groep van 15 tot 18 gemotiveerde vrijwilligers mee. Samen zorgen zij ervoor dat ieder kind zoveel mogelijk uit de week kan halen.

Ieder begeleidingsteams bestaat uit:

•         1 Hoofdorganisatie en 1 Hoofdcoach
  •         Orthopedagogen en psychologen
  •         Theatercoaches
  •         Spelcoaches
  •         Allround begeleiders
Verschillende rollen, verschillende talenten

Het team is altijd een mix van verschillende enthousiaste en getalenteerde mensen. Iedere begeleider zet zich naast zijn specifieke taken ook actief in bij alle andere onderdelen van het kamp. Denk hierbij aan de bonte avonden, speurtochten, stoelendansen, rustige bordspelletjes of juist potjes voetbal. Alle begeleiders zijn tijdens het kamp verantwoordelijk voor hun eigen programmaonderdelen en worden ondersteund door de Hoofdorganisatie en de Hoofdcoach.

Clubcoaches

De psychologen/pedagogen verzorgen iedere dag de sociale vaardigheidstraining, ook wel ‘Club’ genoemd. Anderhalf uur lang wordt aan een groepje van circa acht kinderen op een interactieve manier lesgegeven. Aan de hand van de theorieën van de STERK-formule gaan de kinderen aan de slag met verschillende oefeningen die zijn gericht op het versterken van het zelfvertrouwen/zelfbeeld, assertiviteit, sociale vaardigheden, sociale weerbaarheid en het leggen van sociale contacten. De psychologen/pedagogen die met ons meegaan hebben allen een Masterdiploma psychologie of orthopedagogiek.

Theatercoaches

Tijdens het theater werken de kinderen en jongeren onder begeleiding van twee acteurs/theaterdocenten aan rollenspellen, toneelstukjes en films die betrekking hebben op lastige situaties uit het dagelijks leven. Spelenderwijs zijn de kinderen bezig de bij Club geleerde tips en trucs in praktijk te brengen. Ieder kind de kans krijgt om te schitteren op de bühne. Een vrijwilliger die een theateropleiding volgt/heeft gevolgd heeft voor deze functie op kamp een streepje voor, maar in principe kan iedereen met genoeg theaterervaring mee als acteur.

Spelcoaches

Als Spelcoach ben je verantwoordelijk voor de bewegingslessen. Door middel van beweging en spel werken de kinderen aan hun lichaamshouding en versterken zo van hun zelfvertrouwen en zelfbeeld. Spel wordt gegeven door twee energieke, sportieve types die het overzicht kunnen bewaren en een natuurlijk overwicht in een groep hebben.

Allround begeleiding

De allround begeleiders zijn onmisbaar op onze kampen. Ze zijn breed inzetbaar en zijn iedere dag verantwoordelijk voor bepaalde taken. Ze draaien daarnaast mee met een van bovenstaande onderdelen om daar ondersteuning te bieden. Verder hebben ze alle ruimte om de hele dag onder de kinderen te zijn en leuke/gezellige/creatieve activiteiten te organiseren.

Mentor

Alle begeleiders hebben een eigen mentorgroepje bestaande uit twee of drie kinderen. Iedere dag werken de kinderen met hun mentor een uur aan hun persoonlijke doelen. Deze doelen hebben betrekking op lastige situaties kinder in het dagelijkse leven tegenaan lopen. Hierbij kun je denken aan boos worden, gepest worden, het aangaan van sociale contacten, omgaan met kritiek, etc. Omdat veel kinderen met dezelfde problemen kampen, kunnen zij elkaar goed tips geven. De mentor stuurt de gesprekken, maar de kinderen zullen vooral elkaar helpen.

Hoe word je begeleider?

Op basis van je cv en motivatie word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. Als zowel wij als jij enthousiast zijn, kom je in ons bestand te staan en word je op de hoogte gehouden van al onze kampen en overige activiteiten.

Een week voordat kamp begint ben je  aanwezig op een informatieavond in Amsterdam. Het kamp zelf begint voor de begeleiders op vrijdagavond met een gezellige kennismaking. De zaterdag is een trainingsdag met het team en op zondag komen de kinderen.

Alle functies op kamp zijn op vrijwillige basis. Reiskosten worden (na het kennismakingsgesprek) door ons vergoed.

Ben jij tussen de 21 en 38 jaar? Ben je ondernemend, enthousiast, creatief en heb je zin om kinderen tussen de 8 en 16 jaar een droomvakantie te geven? Vul dan snel het inschrijfformulier in!

Sfeerimpressie
Inschrijfformulier