Vrijwilligers

Elke vakantieweek gaat er een groep van 15 tot 18 gemotiveerde vrijwilligers mee. Samen zorgen zij ervoor dat ieder kind zoveel mogelijk uit de week kan halen.

Een begeleidersteam is een mix van verschillende enthousiaste, getalenteerde en bevlogen mensen. Elk kamp heeft zijn eigen vaste programma, bestaande uit Club-, Spel- en Theaterblokken, aangevuld met  leuke andere activiteiten. Iedere begeleider zet zich naast zijn specifieke taken ook actief in bij deze andere activiteiten van het kamp. Denk hierbij aan de bonte avond, speurtocht, stoelendans, rustige bordspelletjes of juist potjes voetbal. Alle begeleiders zijn tijdens het kamp verantwoordelijk voor hun eigen programmaonderdelen en worden ondersteund door de Hoofden en Sterren (zie hieronder).
Alle begeleiders die met ons mee op kamp gaan zijn in het bezit van een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) en zijn tussen de 21 en 38 jaar oud.

Ieder begeleidingsteam bestaat uit:

·         1 Hoofd Organisatie en 1 Hoofd Coach

·         1 Ster Organisatie en 1 Ster Coach (rechterhand van Hoofden)

·         Orthopedagogen en psychologen

·         Theatercoaches

·         Spelcoaches

·         Allround begeleiders

Verschillende rollen, verschillende talenten

Clubcoaches

Als clubcoach verzorg je iedere dag de sociale vaardigheidstraining, ook wel ‘Club’ of ‘Masterclass’ genoemd. Anderhalf uur lang geef je les aan een groepje van circa acht kinderen op een interactieve manier. Aan de hand van de theorieën van de STERK-formule gaan de kinderen aan de slag met verschillende oefeningen die zijn gericht op het versterken van het zelfvertrouwen/zelfbeeld, assertiviteit, sociale vaardigheden, sociale weerbaarheid en het leggen van sociale contacten. De psychologen/pedagogen die als clubcoach mee gaan hebben allemaal een Masterdiploma psychologie of orthopedagogiek.

Theatercoaches

In deze rol begeleid jij, samen met een collega theatercoach, de kinderen en jongeren bij het spelen van rollenspellen, toneelstukjes en films die betrekking hebben op lastige situaties uit het dagelijks leven. Spelenderwijs zijn de kinderen bezig de bij Club/Masterclass geleerde tips en trucs in praktijk te brengen. Ieder kind de kans krijgt om te schitteren op de bühne. Als je een theateropleiding volgt of hebt gevolgd, dan heb je voor deze functie op kamp een streepje voor, maar in principe kan iedereen met genoeg theaterervaring mee als theatercoach.

Spelcoaches

Als Spelcoach ben je verantwoordelijk voor de bewegingslessen. Door middel van beweging en spel werken de kinderen aan hun lichaamshouding en versterken zo hun zelfvertrouwen en zelfbeeld. Spel wordt gegeven door twee energieke, sportieve types die het overzicht kunnen bewaren en een natuurlijk overwicht in een groep hebben.

Algemeen begeleider

De algemeen begeleider is onmisbaar op onze kampen. Jij bent breed inzetbaar en bent iedere dag verantwoordelijk voor bepaalde taken. Daarnaast draai je mee met de begeleiders van de blokken om daar ondersteuning te bieden. Verder hebben je genoeg ruimte om de veel met de kinderen bezig te zijn en leuke, gezellige en creatieve activiteiten te organiseren.

Mentor

Naast het vervullen van één van bovenstaande rollen, ben je ook mentor op kamp! Je hebt een eigen mentorgroepje bestaande uit twee of drie kinderen. Iedere dag werken de kinderen met jou een uur lang aan hun persoonlijke doelen. Deze doelen hebben betrekking op lastige situaties waar ze in het dagelijks leven tegenaan lopen. Hierbij kun je denken aan boos worden, gepest worden, het aangaan van sociale contacten, omgaan met kritiek, etc. Omdat veel kinderen met dezelfde problemen kampen, kunnen zij elkaar goed tips geven. Jij stuurt de gesprekken, maar de kinderen zullen vooral elkaar helpen.

Hoe word je begeleider?

Als je mee wil als begeleider op een van onze kampen, vul je onderstaand aanmeldformulier in.
Onze vrijwilligerscoördinator Esther zal naar aanleiding daarvan contact met je opnemen. Als je geschikt lijkt, wordt je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor, meestal vinden deze plaats tijdens één van onze kennismakingsavonden. Hier ontmoet je ook andere potentiele vrijwilligers en vertellen ervaren begeleiders over wat je kunt verwachten van kamp.
Als zowel wij als jij enthousiast zijn, stemmen we met jou af wanneer je mee zult gaan op kamp. Alle functies op kamp zijn op vrijwillige basis. Reiskosten worden (na het kennismakingsgesprek) door ons vergoed.

Handig om te weten:

Onze kampperiodes vallen in 2018 in de meivakantie (27 april t/m 4 mei), de zomervakantie (20 t/m 27 juli, 27 juli t/m 3 augustus, 3 t/m 10 augustus en 10 t/m 17 augustus) en de herfstvakantie (19 t/m 26 oktober). Een week voordat kamp begint ben je aanwezig op een informatieavond op ons kantoor in Amsterdam, waar je klaargestoomd wordt voor kamp! Het kamp zelf begint voor de begeleiders altijd al op de vrijdagavond met een gezellige kennismaking én een teamdag op zaterdag. Op zondag komen dan de kinderen!

Dus….ben jij tussen de 21 en 38 jaar? Ben je ondernemend, enthousiast, creatief en heb je zin om kinderen tussen de 8 en 16 jaar een onvergetelijke week te bezorgen?
Vul dan snel hieronder het inschrijfformulier in!

Sfeerimpressie
Inschrijfformulier
Upload hier je CV in .pdf of .docx
Voor onze admin vinden we het handig om een foto van je te hebben!